بیش از ۲ میلیون گهواره در سراسر آمریکای شمالی (که تقریبا ۱ میلیون آن‌ها در کانادا است) به سرعت توسط سازندگان آن‌ها جمع‌آوری می‌شوند. 


شهروند ۱۲۵۷  پنجشنبه  ۲۶ نوامبر ۲۰۰۹


 


 

بیش از ۲ میلیون گهواره در سراسر آمریکای شمالی (که تقریبا ۱ میلیون آن‌ها در کانادا است) به سرعت توسط سازندگان آن‌ها جمع‌آوری می‌شوند. کارخانه‌ی سازنده‌ی شرکت‌ها متوجه نقص مهمی در گهواره‌ها شده و به تمام والدینی که گهواره‌های شرکت استورک کرافت (Stork Craft) را خریداری کرده‌اند هشدار داده است که سریعا استفاده از این گهواره‌ها را متوقف کنند.

وزارت بهداشت کانادا و کمیسیون امنیت محصولات مصرفی آمریکا در بیانیه‌ای مشترک گفته‌اند که از مرگ چهار نوزاد‌ آمریکایی در این گهواره‌های ساخت‌ بریتیش کلمبیای کانادا مطلع شده‌اند.


 

طبق گزارش‌ها بیش از ۱۱۰ حادثه در مورد این گهواره‌ها گزارش شده است که ۴۳ مورد آن در کانادا بوده است. مشکل اینجاست که کودکان در این گهواره‌ها گیر می‌کنند و یا از آن‌ها بیرون می‌افتند. آژانس‌های امنیتی هشدار داده‌اند که تقصیر این نقص‌ها به گردن سازندگان گهواره است که بعضی ظرافت‌ها را رعایت نکرده‌اند. شرکت استورک کرافت اعلام کرده بسته‌ی رایگانی برای تعمیر گهواره‌ها به والدین می‌دهد.

این گهواره‌ها بین ژانویه‌ی ۱۹۹۳ تا اکتبر ۲۰۰۹ در مغازه‌های بزرگی همچون سیرز، والمارت،‌ تارگت و کاسکو با قیمت بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ دلار به فروش رفته است. بعضی از آن‌ها ساخت کانادا و بقیه ساخت چین و اندونزی بوده‌اند.

اگر این گهواره‌ها را خریداری کرده‌اید باید برای دریافت کیت رایگان تعمیر به سرعت با شماره تلفن ۱۸۷۷۲۷۴۰۲۷۷ تماس بگیرید یا به وب‌سایت شرکت storkcraft.com مراجعه کنید.