این آخرهفته چه کنیم؟

۱۹ تا ۲۱ اوت

در این یکی از آخرین هفته‌های تابستان، یکی از محبوب‌ترین جشن‌های تابستانی سراسر کشور آغاز می‌شود و آن چیزی نیست مگر “نمایشگاه ملی کانادا” (Canadian National Exhibition) که در پارک بزرگ جنوب تورنتو به همین نام برگزار می‌شود و شامل است بر ۱۸ روز مخلوطی از شهر بازی،‌ رژه، کنسرت و البته غذاخوریِ اعلا. این جشن بزرگ از جمعه‌ی همین هفته آغاز می‌شود و تا روز کارگر، ۵ سپتامبر، ادامه دارد (و در واقع آخرین و ارزان‌ترین فرصت شرکت در آن این است که در رژه‌ی روز کارگر شرکت کنید و به همراه کارگران حاضر در رژه وارد پارک شوید).

نمایشگاه ملی کانادا در تورنتو

یکی از جلوه‌های همیشگی CNE نمایشگاه بین‌المللی هوایی کانادا (The Canadian International Air Show) است که در آن خلبان‌ها کلی ژان گولربازیِ هوایی در می‌آورند و نفس‌ها را در سینه حبس می‌کنند. یکی دیگر، کباب‌خوری‌های همیشگی کانادایی‌ها است و این جشن مشخصا به کباب دنده معروف است.

و اما از بهترین جلوه‌های امسال حضور جوآنی روشه، پاتیناژبازِ قهار کانادایی،‌ است که در المپیک ونکوور چنان درخشید که دل همه، از جمله داوران، را برد و مدال برنز المپیک را به گردن انداخت.

از سایر برنامه‌ها:‌ نمایشگاهی در مورد سفر معروف مریلین مونرو به کانادا و رد شدنش از زیر آبشار نیاگارا، مسابقه بین‌المللی مجسمه‌سازی با ماسه و …

از میان گروه‌های موسیقی حاضر: کی اوس (K-O)، لایتز (Lights)، ماریاناز ترنچ (Marianas Trench) که همه‌شان بخشی از همان بلیتِ کل نمایشگاه هستند.

خرید بلیت و اطلاعات بیشتر در Theex.com

 

از نمایشگاه ملی که بگذریم، یادتان نرود که نمایش سیرک دو سوله همچنان ادامه دارد و از آن‌ها که رفته‌اند حسابی تعریفش را شنیده‌ایم. البته تا ۹ اکتبر برقرار است. اطلاعات بیشتر در cirquedusoleil.com

 

اگر وقت کردید سری هم به هاربرفرانت بزنید،‌ این آخر هفته جشنواره‌ی هندی‌تبارها و اهالی آسیای جنوبی با نام “ماسالا! مهندی! مستی!” برقرار است که مثل تیرگانِ ما مدعی است بزرگترین جشنواره‌ی موسیقی و هنر آسیای جنوبی در خارج از شبه‌قاره‌ی هند است. هاربرفرانت از ۱۹ تا ۲۱ام ظرف سه روز پر از هر آن‌چه موسیقی و رقص و مد و تئاتر و فیلم و نقاشی و صنعت و هنر و ادب و یوگا و حتی موضوعات سیاسی- اجتماعی هندی که فکرش را بکنید می‌شود.

در ضمن غرفه‌دارها کلی ساری و ابریشم و سی دی و کتاب و جواهرات می‌فروشند و غذاهای اعلای هندی هم که قاعدتا در دسترس است. جای ما را هم خالی کنید!