در این بیانیه آمده است: طی یک ماه گذشته رژیم اسلامی اقدام به معرفی فعالان و رهبران سرشناس سیاسی اپوزیسیون ایرانی به عنوان تروریست و باند مجرمین 

 شهروند ۱۲۶۰ ـ پنجشنبه ۱۷ دسامبر ۲۰۰۹


 

حزب کمونیست کارگری ـ حکمتیست طی بیانیه ای که در تاریخ ۲۴ آذر ۱۳۸۸ (۱۵ دسامبر ۲۰۰۹) منتشر کرده هشدار داده است که جمهوری اسلامی دور جدید تروریسم خود در خارج کشور را آغاز کرده است.

در این بیانیه آمده است: طی یک ماه گذشته رژیم اسلامی اقدام به معرفی فعالان و رهبران سرشناس سیاسی اپوزیسیون ایرانی به عنوان تروریست و باند مجرمین سازمان یافته (Organized Crime) به اینترپول کرده است. اینترپول نیز کورکورانه اقدام به صدور پوسترهای تحت تعقیب (Wanted) برای این افراد نموده است. در این رابطه تاکنون برای افراد زیر پوستر و دستور تعقیب صادر شده است: علی عبدالی، رسول بناوند، رحمت فاتحی، عبدالله دارابی، اسد گلچینی، خالد حاج محمدی، رحمان حسین زاده، کورش مدرسی، مظفر محمدی، توفیق پیرخضری، صالح سرداری و سلام زیجی. این افراد همه از رهبران و فعالان سرشناس اپوزیسیون ایران و از اعضا و دوستان حزب کمونیست کارگری حکمتیست هستند. جمهوری اسلامی که رکورد دار وقاحت در میان همه دولت های جنایتکار است خود این بار رکورد خود را شکسته است.

در ادامه ی این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی و رهبران آن از جمله جنایتکارانی هستند که فی الحال به اتهام نسل کشی مخالفان خود، ترور کسانی مانند غلام کشاورز، صدیق کمانگر، عبدالرحمان قاسملو، صادق شرفکندی، شاپور بختیار، عبدالرحمان برومند، فریدون فرخزاد، و همچنین انفجارات تروریستی در فرانسه و آرژانتین و سرکوب و ترور مستمر مخالفان خود توسط دادگاه های اروپا و آمریکا و همین پلیس بین المللی تحت تعقیب اند. اینکه پلیس بین المللی چنین حکمی را از چنین کسانی پذیرفته است تنها مایه شرمندگی این نهاد است.

حزب حکمتیست با اشاره به اینکه "ماهیت پرونده سازی جمهوری سلامی محتاج هیچ افشاگری ای نیست" در پایان آورده است: حزب حکمتیست این اقدام اینترپول را شدید محکوم میکند. از اینترپول میخواهد که از ادامه این اقدام خودداری کند و فورا این لیست را ملغی کند… تنها با اعتراض و با نیروی همگانی ماست که میتوانیم امنیت همگانی را در مقابل تروریسم دولتی جمهوری اسلامی تضمین کنیم و این شیادان را مهار نمائیم. حزب حکمتیست از همه احزاب سیاسی، نهادها و شخصیت های مترقی دعوت میکند که به هر صورت و شکل که مناسب میدانند به این کارزار بپیوندند.