شهروند- آرش عزیزی: دانشجوی سومالی‌تبار ۲۲ ساله‌ای در دانشگاه یورک در سانحه ‌ای تیر خورد و جان سپرد. مرگ ناگهانی او جمع کثیری از دوستان و آشنایانش را در بهت و ناباوری فروبرده است.

ابراهیم ابوکار جمعه ‌ی هفته ‌ی گذشته در خانه ‌ای در کورک ‌استون گلیدِ میسیساگا به قتل رسیده است. پلیس می‌گوید ابراهیم با دو مرد دیگر به زور وارد خانه شده ‌اند و پس از درگیری با صاحب خانه او به قتل رسیده است. اما این ادعا هنوز تایید نشده است.

قتل ابراهیم باعث واکنش بسیاری از دوستان او شد. هر کسی او را می ‌شناخته و با نشریات گفتگو کرده می‌گوید ابراهیم اهل همه چیز بود مگر کارِ خلاف.

ابراهیم ابوکار دانشجوی مقتول سومالیایی تبار

محمد کریم یکی از دوستان ابراهیم که از ۱۰ سال پیش که در دبیرستان هم‌کلاسی ابراهیم بود او را می‌شناسد یکی از این دوستان است. او در گفتو با تورنتو استار گفت همه مقتول را به عنوان فردی مهربان و دوست‌ داشتنی می ‌شناختند.

دوستان مقتول می‌گویند او شنبه ‌ها همیشه یک‌جا پیدا می‌شد: لیگ بسکتبال جوانان سومالی‌ تبار که از طریق آن کم سن و سال ‌ترهای جامعه را تعلیم می‌داد‌. کریم گفت ابراهیم همیشه بچه ‌ها را تشویق می‌کرد وارد دانشگاه شوند و او را «الگویی واقعی برای جامعه ‌ی سومالی» نامید.

انجمن دانشجویانِ سومالیاییِ یورک روز شنبه بیانیه ‌ای منتشر کرد و از مقتول تقدیر کرد. سخنگوی این انجمن در صفحه‌ ی فیس‌بوک خود نوشته بود ابراهیم یک شب پیش از قتل خود در جلسه ‌ای در مورد نژادپرستی در جامعه و چگونگی پذیرش زندانیانی که به جامعه بازمی‌گردند سخن می‌گفت.

محمد کریم یادآوری کرد که با این‌که ابراهیم سال‌ ها از او جوان‌تر بود در روز ازدواجش به او مشورت و نصیحت می ‌داد. محمد حسن، دیگر دوستی که ابراهیم را از کودکی می‌شناخت، با افسوس می‌گوید قرار بود او در مراسم ازدواج خودش ساقدوشِ داماد باشد.

دوستانِ ابراهیم در ضمن می‌گویند او مشغول ساختن نرم ‌افزاری برای تلفن ‌های همراه بود.

کارآگاه‌ های پلیس منطقه‌ ی پیل می‌گویند به تحقیقات خود در مورد جزئیات مرگ ابراهیم ادامه می‌دهند. در طول درگیری، مایک ورگا، صاحب خانه، نیز ضرباتی خفیف برداشته است. پلیس در حال حاضر در جستجوی شاهدین صحنه است،‌ بخصوص برای تعقیب دو مرد دیگری که گفته می‌ شود با ابراهیم وارد خانه‌ ی مذکور شده بودند.