هموطنان عزیز ساکن ایران!

برای انجام تست جهت تشخیص نمونه هماهنگ با تایماز در گروه سنی بین ۱۷-۵۰ سال  انجام مراحل زیر ضروری است:

– توسط پزشک متخصص داخلی یا عفونی آزمایش زیر در دفترچه بیمه نوشته شود

چشم امید تایماز به شما هموطنانش است

 

HLA Class I, II

به روش   PCR

– آزمایشگاه قلهک در تهران به آدرس زیر با دفترچه بیمه این تست را رایگان انجام میدهد.

خ: شریعتی – بالاتر از یخچال – جنب ایستگاه متروی قلهک – پلاک (۱)- آزمایشگاه قلهک

ساعات کار:۶:۳۰ صبح تا ۷ شب

برای انجام تست الزامی به ناشتا بودن نمی باشد.

 توجه : برای سهولت و تسریع کار با آقای ابراهیمی  با تلفن ۱۱۰۷ ۷۱۰ ۰۹۳۵

تماس گرفته وراهنمایی وکمک لازم را از ایشان بخواهید.

با سپاس از محبت و نوع دوستی شما

به امید سلامتی تایماز عزیز.

سابقه

تایماز، ۱۴ سال و ۸ ماه دارد، و برای زنده ماندن بیش از ۳ سال و نیم است که با سرطان خون می‌جنگد. او با پدر و مادرش در تورنتو زندگی می کند. تایماز عاشق فوتبال است، می خواهد زنده بماند و بزرگ شود و در یکی از بهترین باشگاه‌های فوتبال بازی کند.

این عشق زیبای زنده ماندن و تلاش برای ادامه ی حیات و علاقه ی بی‌نهایتش به فوتبال، تنها سرمایه‌های او در این جدال سخت هستند. تایماز برای زنده ماندن شدیداً احتیاج به پیوند مغز استخوان دارد و شمایی که این مطلب را می‌خوانید می‌توانید ترس و وحشت از مرگ را برای این نونهال به عشق و امید تبدیل کنید.

متأسفانه، طبق آمار، تعداد داوطلبان اهداکننده ی مغز استخوان از میان ما ایرانیان و قومیت های نزدیک به ما در لیست های ثبت نام، بسیار کم است. بیایید تا با یاری یکدیگر، این آمار را تغییر دهیم، و با اهداء زندگی به یک فرد نیازمند، معنای واقعی عشق را دریابیم.

تایماز و تایمازهای بسیاری چشم به راه محبت و انسانیت شما هستند. اگر در توانتان هست، در بانک جهانی مغز استخوان و سلول بنیادین ثبت نام کنید و تمام فامیل و دوستان و آشنایانتان را هم به این کار تشویق نمایید. هیچ لذتی در دنیا بالاتر از نجات یک زندگی و عشق و امید دادن به یک انسان نیست.

بدانید که چشمان زیبای این پسرِ نوجوان و دل دردمند مادر و پدرش منتظر و پذیرای کمک شماست.

 

تنها در عرض چند دقیقه با یک آزمایش ساده بزاق دهان، می‌توانید در لیست اهداکنندگان مغز استخوان و سلول بنیادین ثبت نام کنید تا در صورت سازگار بودن، به یاری تایماز یا بیماران دیگر بیایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با سازمان OneMatch که متولی امر ثبت نام اهداکنندگان در کانادا است از یکی از طرق زیر تماس بگیرید.

تلفن: ۱ ۸۸۸-۲ DONATE  (۱ ۸۸۸ ۲۳۶-۶۲۸۳)

ایمیل: onematch@blood.ca

وب‌سایت:  ‌http://www.onematch.ca

متخصصین گروه ایرانی حمایت از بیماران سرطانی (ICSG) نیز از طریق شماره تلفن ۹۰۳۷-۲۳۷ (۹۰۵) یا آدرس ایمیل info@iraniancancersupport.com  برای راهنمایی و پاسخ به پرسش های شما آماده‌اند.

برای آگاهی بیشتر در مورد تایماز و بیماری او می‌توانید با مادرش الهام (۹۴۵۹-۹۳۱-۴۱۶ ؛ elham@rogers.com) یا پدرش علی (۵۴۸۷-۲۹۸-۶۴۷) تماس بگیرید.

 

آنچه لازم است در مورد پیوند مغز استخوان و سلول بنیادین بدانید

هم‌وطنان عزیز، خوب است بدانید که:

ـ سلول های بنیادین یا stem cells، سلولهای نابالغی در مغز استخوان هستند که قادرند تمام انواع سلول های خونی شامل گلبولهای قرمز و سفید و پلاکتها و اجزاء دیگر خون را به وجود آورند.

ـ گاهی تنها راه علاج باقیمانده برای طیف گسترده‌ای از بیماری ها و ناهنجاری ها شامل انواع خاصی از سرطان مثل لوسمی‌ها، لنفوماها و میلوماها، انجام پیوند سلول بنیادین است. بیماران باید سلول بنیادین سالم را از فرد دیگری دریافت دارند.

ـ هر ساله صدها کانادایی به پیوند سلول بنیادین احتیاج دارند. در اکتبر سال ۲۰۰۸، تعداد بیماران منتظر پیوند در کانادا ۶۰۰ نفر بود.

ـ یافتن فردی که از نظر شاخصهای ژنتیکی سلولهای بنیادینش، کاملاً شبیه بیمار بوده و سلولهایش با بدن بیمار سازگار باشند، بسیار مشکل و گاهی غیرممکن است.

ـ آنقدر ملزومات انتخاب یک اهدا کنندۀ سازگار دقیق و حساس هستند که کمتر از ۳۰% بیمارانِ نیازمند به پیوند قادر خواهند بود فردی را در فامیل خود پیدا کنند. به همین دلیل OneMatch تلاش می‌کند فهرست اهداکنندگانی را که حاضرند به بیماران نیازمند کمک کنند، هرچه گسترده‌تر سازد.

ـ به توجه به تنوع گسترده ی قومیتی در کانادا، OneMatch ناچار است داوطلبان اهدا سلول را از میان تمام قومیتهای موجود جلب کند تا بتواند این تنوع را پوشش دهد.

ـ در حال حاضر، به دلیل تعداد بسیار کم داوطلبان کانادایی که ریشه ی خاورمیانه‌ای دارند، بخت یافتن یک اهداکننده ی سازگار برای یک بیمار از همین قومیتها (از جمله ایرانی)، تنها ۵/۰ درصد است.

ـ اهداء سلول بنیادین، فرآیند بی‌خطر و تقریباً بدون مشکلی است، و خطر جانی و عوارض جانبی حادی به دنبال ندارد. ناراحتیهای ناچیز پیش یا پس از اهداء سلول در برابر رضایت و خشنودی‌ای که از نجات جان یک بیمار دست می‌دهد، کاملاً قابل اغماض است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیوند سلول بنیادین، لطفاً با گروه ایرانی حمایت از بیماران سرطانی (ICSG)  با تلفن پیام‌گیر ۹۰۳۷ – ۲۳۷ (۹۰۵) یا آدرس ایمیل info@iraniancancersupport.com تماس حاصل فرمایید.