شهروند- علی شریفیان: چند خبر کوتاه از نگاه ارقام و آمار

۴۷ درصد، ۵۰۳۵ نفر

Post

به دنبال اعلام این خبر که پست کانادا از ۵ سال دیگر مراسلات پستی را به در خانه های گیرندگان نخواهد برد، سایت سی تی تی وی در یک نظر سنجی از بازدید کنندگان این سایت پرسیده : آیا این طرح و برنامه جدید پست کانادا بر شما اثری می گذارد؟ ۵۰۳۵ نفر، ۴۷ درصد از ۱۰۸۱۲ شرکت کننده پاسخ داده اند « بله، ولی من مدتی است از صندوق عمومی محل (سوپر باکس) استفاده می کنم.» ۳۶۵۰ نفر، ۳۴ درصد پاسخ داده اند «بله، و از این موضوع عصبانی هستم.» و ۲۱۲۷ نفر، ۲۰ درصد هم گفته اند «بله، اما این موضوع برای من مهم نیست.»

۱۰ درصد، ۳۹۱ هزاردلار:

Real-Esate

براساس آمارهایی که روز دوشنبه از سوی سازمان هایی که نماینده فروشندگان املاک مسکونی در کانادا هستند، در یک سال گذشته قیمت هر واحد مسکونی به طور معدل تقریبا ۱۰ درصد افزایش یافته و به ۳۹۱ هزار و ۸۵ دلار رسیده است. این در حالی است که اگر افزایش قیمت املاک مسکونی در تورنتو و ونکوور، دو بازار بزرگ و اصلی خرید و فروش خانه در کانادا را در محاسبات دخالت ندهیم، افزیش متوسط قیمت واحدهای مسکونی در ۱۲ ماه گذشته تنها ۴ و ۳ درهم درصد بوده است. در جمع کل، بر اساس این آمارها در یک سال گذشته در سراسر کشور ۴۳۴ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی خرید و فروش شده که این تعداد نسبت به سال گذشته دو دهم درصد بیشتر بوده است. در ماه نوامبر به تنهایی قیمت متوسط هر واحد مسکونی  به مبلغ ۳۹۱ و ۸۲۰ دلار رسیده  که نسبت به ماه اکتبر اندکی افزایش داشته است.

۱۰ ، ۱۰ و ۱۰:

Now-TIFF

به گزارش نشریه  NOW  چاپ تورنتو، جشنواره بین المللی فیلم تورنتو TIFF  از ۳ تا ۱۲ ژانویه ده فیلم گزیده برتر کانادایی سال ۲۰۱۳ را به نمایش می گذارد. قیمت دیدن هرکدام از این فیلم ها که چند بار هم نمایش داده می شوند، ده دلار است. این فیلم  ها  به گزارش نشریه NOW  در ساعت ها و سینماهای مختلف نمایش داده می شوند. برای اطلاعات و تهیه بلیت دیدن این فیلم ها می توانید با۴۱۶.۵۹۹.TIFF  تماس گرفته و یا به  سایت جشنواره مراجعه کنید.

۴۰ میلیون دلار :

Tom-Crist

تام کریس اهل کالگری جایزه بزرگ (جک پات) لوتو ماکس را که روز سوم ماه می به ۴۰ میلیون دلار رسیده بود، برنده شده است. تام کریس که سال ها به عنوان عمده فروش وسایل الکتریکی کار کرده بعد از ۴۴ سال در ماه سپتامبر بازنشسته شده است. او از ماه می تاکنون ماجرای بردن این جایزه ی هنگفت را برای هیچ کس فاش نکرده و این هفته در آخرین فرصت ممکن از نظر قوانین لاتاری، (برنده هر جایزه حداکثر شش ماه از زمان قرعه کشی گذشته باید بلیت برنده خود را ارائه و جایزه اش را دریافت کند.) خبر داد که او جایزه ۴۰ میلیون دلاری را برده، اما خود و یا افراد خانواده اش هیچ نیازی به این پول ندارند چرا که او با سالها کار به اندازه کافی پول پس انداز کرده که همه بتوانند راحت زندگی کنند و اعلام کرده همه ی مبلغ  ۴۰ میلیون دلار را به موسسات خیریه و بویژه به مراکزی که به درمان بیماران مبتلا به سرطان مشغولند، هدیه خواهد داد. همسر تام کریس ژانویه سال پیش بر اثر ابتلاء به سرطان درگذشته است. همه فرزندان و اعضای خانواده تام کریس با این تصمیم انسانی او موافقند.

۶۴۰ نفر دیگر:

Sears

سخنگوی یک شرکت زیر مجموعه Sears این هفته اعلام کرد که به علت ضررهایی که متحمل شده و طرحی که برای بازسازی امور و ادامه کار خود دارد در مجموع ۶۴۰ نفر را اخراج خواهد کرد. این سخنگوی Pricewaterhouse Coopers Inc  اعلام کرد که این اخراج ها در مراکز مختلف شرکت در سراسر کانادا صورت خواهد گرفت. دفتر مرکزی این شرکت در مارکهام انتاریو قرار دارد. چندی پیش Sears اعلام کرد مجبور است حدود ۸۰۰ نفر از تعداد  کارکنان خود را در شعبه های مختلف اخراج کند. با این ترتیب با مشکلات تازه ای که این شرکت زیرمجموعه و وابسته به این فروشگاه بزرگ زنجیره ای کانادا پیدا کرده ۶۴۰ نفر دیگر بر شما بیکاران کشور افزوده می شوند.

 

۴ میلیارد دلار، ۱۷۰۰ فرصت شغلی، ۱۰ سال:

Wynne

روز جمعه هفته گذشته ۱۳ دسامبر خانم کاتلین وین، نخست وزیر دولت لیبرال انتاریو با نیتن کاوال، مدیر عامل شرکت مشهور سیسکو Cisco قراردادی امضاء کردند که بر اساس آن با ۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری که به وسیله سیسکو انجام خواهد شد در ۱۰  سال  آینده ۱۷۰۰ فرصت شغلی برای متخصصان امور گسترش شبکه های اینترنتی – رایانه ای در انتاریو بوجود خواهد آمد. دولت انتاریو ۱۹۰ میلیون دلار به این سرمایه گذاری که عمدتا صرف تحقیق و گسترش کار در زمینه تخصصی سیسکو خواهد شد، کمک خواهد کرد. مدیران این شرکت گفته اند با این ترتیب تا سال ۲۰۲۴ تعداد کارکنانشان در انتاریو مجموعا به ۵۰۰۰ نفر خواهند رسید.