شهروند ۱۲۳۹ پنجشنبه ۲۳ جولای ۲۰۰۹
گروه بزرگی از ایرانیان و شخصیت های شناخته شده ی فرهنگی و اجتماعی جامعه ایرانی روز شنبه ۱۸ جولای در گشایش نمایشگاه عکسهای امیرشهاب رضویان کارگردان نام آشنای سینمای ایران حضور یافتند. این نمایشگاه به موضوع زنان ایران نگاه دارد، و در گالری “سایان” تا ۱۵ آگوست برقرار خواهد بود

رضویان با دوربین ریزبین و لنز هوشیارش لحظه های خوبی از زندگی زنان در گوشه گوشه ی ایران امروز را ثبت کرده است. دقت لنز رضویان را هنگامی می توان متوجه شد که زنان ایرانی حتی آن هنگام که از پشت سر عکاسی شده اند، قابل شناسایی هستند.

برای امیرشهاب رضویان و گردانندگان گالری زیبا و دیدنی سایان آرزوی موفقیت داریم. علاقمندان می توانند همچنان تا ۱۵ آگوست به نمایشگاه بروند و چیدمان زیبای پریا شاهوردی هنرمند نقاش را از عکس های رضویان ببینند.

امیرشهاب رضویان، متولد ۱۳۴۴ همدان، دانش آموخته کارگردانی سینما (کارشناسی) و نقاشی متحرک (کارشناسی ارشد) از دانشکده سینما و تئاتر، دانشگاه هنر است، وی بیش از ۴۰ فیلم کوتاه و سه فیلم سینمایی با نامهای مینای شهر خاموش (۱۳۸۵)، تهران ساعت ۷ صبح (۱۳۸۱) و سفر مردان خاکستری(۱۳۷۹) ساخته که در جشنواره‏های داخلی و خارجی زیادی به نمایش در‏آمده است.

رضویان علاوه بر ساخت فیلمهای سینمایی و مستند به عنوان عکاس حرفه ای هم فعالیت دارد و پیش از این، نمایشگاه عکس «بم ارگی که بود» را در عکسخانه شهر تهران (آذرماه ۱۳۸۳)، یکی از گالریهای شهر هامبورگ آلمان (خرداد ماه ۱۳۸۴)، موزه هنرهای معاصر اصفهان (دی ماه ۱۳۸۴)، مجتمع آموزشی نمونه یونسکو در بم (اردیبهشت ۱۳۸۶)، نمایشگاه «عبدالرزاق، عکسها و اسناد مشروطیت» را در عکسخانه شهر تهران (مرداد ماه ۱۳۸۴) و موزه هنرهای معاصر اصفهان (آذر ماه ۱۳۸۴)، نمایشگاه «پارسیان هند» را در عکسخانه شهر تهران (آذر ماه ۱۳۸۴)، نمایشگاه «اسناد مشروطیت» را در عکسخانه شهر تهران (مرداد ماه ۱۳۸۵)، نمایشگاه «ارگ بم، به مناسبت پنجمین سالگرد خاموشی ایرج بسطامی» را در تالار وحدت (دی ماه ۱۳۸۷) نمایشگاه «سفر به جنوب شرق» را در بنیاد پریا تورنتو (تیرماه ۱۳۸۸) برگزار کرده است و این دوازدهمین نمایشگاه عکس انفرادی اوست.

گالری سایان در شماره ۷۷۸۷ خیابان یانگ تورنتو واقع شده و قرار است به صورت مداوم برگزارکننده نمایشگاههای عکس هنرمندان کشورهای مختلف باشد.