شهروند ۱۲۶۴ – پنجشنبه ۱۴ ژانویه ۲۰۱۰
کار ضبط پوئم سمفونی”ایرانه خانم” که چندی پیش نوشتن آن توسط پیمان سلطانی صورت گرفته بود، آغاز شد.

پیمان سلطانی ضمن اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: این پوئم سمفونی یک مجموعه آوازی است که در آن از پنج تنالیته در فضای دشتی استفاده کرده ام و کار جدیدی به حساب می آید.

این آهنگساز در ادامه افزود: در واقع در این اثر از همان شیوه سنتی ردیف دستگاهی بهره گرفته شده با این تفاوت که در داخل فضای دشتی با استفاده از تنالیته های مختلف مدگردی هایی صورت می گیرد.

وی همچنین تصریح کرد: من این اثر را برای ارکستری از سازهای زهی، بادی، کوبه ای و سازهای ملی ایران نوشته ام و در حال حاضر مشغول ضبط آن هستم که کار ضبط نیز از ۱۸ آذر آغاز شده است.

سلطانی درباره اشعار این سمفونی گفت: برای اشعار این اثر از دو مجموعه شعر”خطاب به پروانه ها” و “یار خوش چیزی است” از آثار رضا براهنی استفاده کرده ام. ضمن اینکه نام این سمفونی را نیز از شعر دیگری از همین شاعر با عنوان”ایرانه خانم” گرفته ام.

رهبر ارکستر ملل در ادامه افزود: اشعار سمفونی”ایرانه خانم” در فضای عاشقانه و تغزلی هستند که کمی نیز حال و هوای حماسی در آنها احساس می شود.

این آهنگساز همچنین تاکید کرد: مدت زمان این اثر حدود ۶۰ دقیقه خواهد بود و بخشی از آن توسط ارکستر فیلارمونیک ارمنستان ضبط خواهد شد. پیش بینی می شود کار ضبط این کار حدود یک ماه به طول بیانجامد.