شهروند۱۱۷۴- ۲۴ یل۲۰۰۸


طنز سیاسی

پست جدید

برادر مهندس الاسلام و المسلمین بربری نژاد در تیتر یکی از جراید دارالخرافه گفته بود: “آمریکا به دو دلیل به ایران حمله نمی کند” و دلیل نخست را این جمله ی حکیمانه عنوان کرده بود: “برای این که من مهندسم!…” که البته از قدیم هم گفته اند: دلایل قوی باید و معنوی!… باری ـ حضرتشان در گیرودار بررسی صدور سومین قطعنامه ی محکومیت ملت نگونبخت ایران اسلامی نیز فرمود:”من به شما قول می دهم که قطعنامه بعدی علیه ایران تصویب نخواهد شد.” آفتاب نیوز.

که خاج پرستان بدون عنایت به آیه ی کریمه ی فوق، قطعنامه ی ۱۰۸۳ را علیه مردم بی تقصیر ایران، شدیداً تصویب کردند!…

با این حساب، بهتر نیست که این برادر غیبگو و البته راستگو، به جای رئیس جمهوری، به ریاست محترم هواشناسی جمهوری اسلامی منصوب شود؟

خب، تا شما فکرهایتان را بکنید، فدوی یکی دیگر از چهره های درخشان جمهوریِ اسلامی شکوهمندمان، که همه جوره روی دست حجت الاسلام والمسلمین حسنی امام جمعه ی محترم رضائیه بلند شده است را احتیاطاً برای تصدی سازمان هواشناسی جمهوری اسلامی به حضور پر زورتان معرفی و در حاشیه از مقام معظم رهبری مُده ظله العالی استدعا می کند که اگر برادر مهندس الاسلام والمسلمین بربری نژاد را برای تصدی ریاستِ سازمان مذکور به هر دلیلی شایسته نمی دانند، دست کم با نصب این چهره ی دوست داشتنی و دانشمند به ریاست سازمان هواشناسی کشور موافقت فرمایند. جهت مزید استحضار اضافه می کند که ایشان، یعنی حضرت آیت الله مُحی الدین حائری شیرازی، افزون بر داشتن تیتر «آیت الهی» که در دولت فخیمه ی انگلیس معادل « Sir » ارزیابی شده است، امام جمعه ی شیراز ـ نماینده ی مقام معظم رهبری(دامه ظله) در استان فارس ـ و نیز نماینده ی مردم همیشه در صحنه ی شیراز در مجلس خبرگان رهبری است.

اینک یکی از فتواهای اخیر ایشان را که در عین حال حاکی از تسلط بی چون و چرایِ وی به عوالم علمِ هواشناسی است به عنوان حسن خِتام این مقال ذیلاً می آوریم و در حاشیه یادآور می شویم که بخش نخست فتوا، پیوند محکم علوم هواشناسی و بانکداری را نیز به نحوی چشمگیر آشکار می کند:

“اگر دیگران قرض الحسنه ندارند و باران دارند! به خاطر اینست که ادعای اسلام و پیروی از اهل بیت را هم ندارند! و ما چون ادعای اسلام و پیروی اهل بیت را داریم می بینیم که با این شرایط هیچ فردی نمی تواند قرض الحسنه بدون بهره بپردازد و این خود جزء مهم ترین عوامل حبس باران است!”

گفتن ندارد که دامنه ی شمول و احاطه ی حضرت آیت الله محدود و منحصر به این مختصر نمی شود. معظمٌ له در ادامه ی همین فتوا قویاً اثبات می فرمایند که «هواشناسی» با حقوق (اعم از قضائی ـ مدنی) نیز رابطه ای تنگاتنگ دارد:

“دادگاه ها نیز وقتی حکم ناحقی می کنند و حق کسی ضایع شود و به داد مظلومی رسیده نشود این نیز موجب حبس باران می شود!…”.

ناگفته نماند که امام جمعه ی محترم شیراز، از آن دسته امام جمعه گان خالی بند نیست که فقط تئوری ببافد، حضرتشان شدیداً اهل «عمل» نیز هست و به دعوت ایشان «برای دومین بار نماز باران با حضور هزاران نفر مردم، علما، روحانیون و مسئولان در کنار قبور شهدای انقلاب اسلامی اقامه شد».


و فدوی البته شدیداً حیرت می کند که چرا:

با این علما هنوز مردم،

از رونق ملک ناامیدند!

السلام و علیکم و لاتفرقوا


بعدالتحریر

مدتی پس از اقامه ی نماز باران فوق توسط حضرت آیت الله حائری شیرازی و توابع، صدای انفجار مهیبی شیراز را لرزاند و چنین به نظر مؤمنین و مؤمنات رسید که نماز بارانِ کذایی سرانجام به بار نشست و صدای مهیب مذکور همانا صدای مألوف رعد و برق منتهی به باران است. گزارش رسانه های دارالخرافه اما حاکیست «که حوالی ساعت ۳۰/۲۱، ۲۴ فروردین و همزمان با برگزاری جلسه هفتگی کانون رهپویان وصال در حسینه شهدا واقع در خیابان شهید آقایی شیراز، انفجار مهیبی رُخ داده است که مبالغی کشته (شهید ـ م) و زخمی(جانباز ـ م) به همراه داشته است». به نظر چنین می رسد که پیرامون علت و چگونگی صدای انفجار، بین علما شدیداً اختلاف افتاده است. به موجب آنچه که پیش از این گفته آمد، حضرت آیت الله محی الدین حائری شیرازی امام جمعه ی محترم شیراز آن صدای مشکوک را رعد و برق ارزیابی کرده و فرموده است که باران در راهست لکن سایر حضرات آیات و حجج اسلام در شیراز، کثرالله امثالهم فرموده اند که به جای باران، کشته (شهید ـ م) و زخمی (جانباز ـ م) در راهست!

شما را نمی دانیم، لکن فدوی، صالح ترین مرجع برای رسیدگی به این اختلاف را پس از مقام معظم رهبری سلمه الله تعالی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، به ریاست کوسهالاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی می داند. حالا خود دانید.


و من الله التوفیق

دوازدهم آپریل المربع سنه ی ۲۰۰۸ ترسائی

در بلاد کفر و زندقه قلمی شد

الاحقر ـ فدوی


سایت نویسنده:

www.hazl.com