با رای شورای منطقه‌ی یورک تایید شد

شهروند- آرش عزیزی: بهای بلیت حمل و نقل عمومی در منطقه‌ی یورک از ماه ژانویه افزایش خواهد یافت اما میزان این افزایش برای کارت‌های ماهیانه کمی کم‌تر از طرح اولیه خواهد بود.

شورای منطقه‌ی یورک پنجشنبه‌ی هفته‌ی گذشته طرح افزایش قیمت حمل و نقل عمومی، که هفته‌ی قبل جزئیات آن‌را منتشر کرده بودیم، تصویب کرد اما یک فقره تغییر در آن وارد آورد. آن هم این‌که کارت‌های ماهیانه‌ی بزرگ‌سالان، دانش‌آموزان و سالمندان ۵ دلار کمتر از طرح پیشنهادی قبلی خواهند بود. این کاهش در پی آن می‌آید که رسانه‌های متعدد، از جمله شهروند، گفته بودند چنین اقدامی می‌تواند منجر به کاهش استفاده‌ی مردم از حمل و نقل عمومی شود. در ضمن بیم این می‌رفت که مردم کم‌درآمد بیشترین ضربه را بخورند.

البته افزایش قیمت‌ها، چنان‌که در جدول کنار این صفحه می‌بینید، همچنان چشمگیر است و به بسیاری خانواده‌ها ضربه خواهد زد. بخصوص به این علت که سایر قیمت‌ها مطابق طرح اولیه پیش رفته است: ۲۵ سنت افزایش پرداخت نقدی و ۲۰ سنت افزایش قیمت بلیت.

اما این کاهش ۵ دلاری نیز به قدری قابل توجه است که ۳۴۰ هزار دلار از درآمد ۳ میلیون دلاری که امید می‌رفت با این افزایش قیمت به دست بیاید کم می‌شود.

شورا به علاوه تغییر مسیر ۴۱ مسیر اتوبوس و حذف هشت خط اتصال با خطوط «گو» (GO) و ویژه‌ی دبیرستان‌ها را تصویب کرد.

در رای بر سر کاهش ۵ دلاری پیشنهادی، دیو بارو، شهردار ریچموند هیل، فرانک اسکارپیتی، شهردار مارکهام به همراه شهردارهای دو شهرِ ایست گوئیلیمبری و کینگ و سه نفر از نمایندگان شورا رای منفی دادند.

سه نفر از نمایندگان، جک هیت، آقای جونز و جو لی به کل افزایش قیمت بلیت‌ها رای منفی دادند.

وین امرسون، شهردار وایت‌چرچ-استوفویل و تونی وان باینن، شهردار نیومارکت، از این جلسه‌ی مهم شورای منطقه‌ی یورک غایب بودند.

جدول افزایش قیمت‌‌ها

پرداخت نقدی – ۳/۵۰ به ۳/۷۵ دلار

پرداخت نقدی فوری – ۴ به ۴/۲۵ دلار

بلیت بزرگسال – ۲/۸ به ۳ دلار

بلیت دانش‌آموز – ۲/۱ به ۲/۳ دلار

بلیت سالمند/کودک – ۱/۶۵ به ۱/۸۵ دلار

بلیت فوری – ۳/۳ به ۳/۵ دلار

کارت ماهیانه‌ی بزرگسالان – ۱۱۵ به ۱۲۰ دلار

کارت ماهیانه‌ی دانش‌آموزان – ۸۵ به ۹۰ دلار

کارت ماهیانه‌ی سالمندان/کودکان – ۵۰ به ۵۵ دلار

کارت ماهیانه‌ی فوری – ۱۴۰ به ۱۴۵ دلار

پرداخت نقدی اتصالی به «گو» – ۷۵ سنت (بدون افزایش)

برچسب ماهیانه‌ی اتصالی به «گو» – ۳۰ دلار (بدون افزایش)