بی بی سی: نسرین ستوده، وکیل زندانی که درحال گذراندن دوران محکومیتش در زندان اوین تهران است، در اعتراض به شرایط زندان از روز گذشته (چهارشنبه ۲۵ مهرماه) دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.

رضا خندان ،همسر این وکیل زندانی در گفت و گو با سایت کلمه ضمن تائید خبر اعتصاب غذای خانم ستوده گفت: “همسرم از هفته گذشته به دلیل شرایط سخت تصمیم داشت که دست به اعتصاب غذا بزند. من مفصل با او صحبت کردم و خواستم که فرصتی بدهد تا بتوانم با دادستانی صحبت کنم، تا این هفته هم صبر کرد اما وقتی در ملاقات امروز اطلاع دادم که دادستانی پاسخی به پیگیری‌های من و نامه اش نداده، خبر داد که اعتصابش را شروع کرده است.”

نسرین ستوده در کابین ملاقات زندان

نسرین ستوده وکیل دادگستری از شهریور ۱۳۸۹ در بازداشت است و در دادگاه به جرم “اقدام علیه امنیت ملی، تبانی و تبلیغ علیه نظام و عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر” به تحمل ۱۱ سال حبس تعزیری، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور و به جرم تظاهر به بی حجابی به ۵۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده است.

آقای خندان همچنین به قطع بودن تلفن زندانیان سیاسی اشاره کرد و گفت از ۱۸ ماه پیش تلفن‌ها قطع است و این بی‌خبری برای یک مادر در طول هفته آزاردهنده است.

همسر این وکیل زندانی با ابراز نگرانی از وضعیت خانم ستوده گفت: “من خیلی اصرار کردم که از اعتصاب غذا صرف نظر کند اما می گفت من هیچ کاری اینجا از دستم بر نمی آید و آخرین راه اعتراض برای من همین اعتصاب غذا است.”