جشن سالانه مرکز بین‌المللی حقوق بشر در کانادا (ICHR) روز یکشنبه چهارم نوامبر ۲۰۱۲ در تالار پذیرایی ونشین تورنتو برگزار شد. در این گردهمایی نازنین افشین جم فعال در کمپین علیه اعدام، آروین کاتلر وزیر سابق دادگستری کانادا، مارک آرنولد وکیل ‌بین‌المللی حقوق بشر، کاوه شهروز وکیل در حوزه ی حقوق بشر و اردشیر زارع‌زاده مدیر مرکز بین المللی حقوق بشر در کانادا سخن‌رانی کردند.

سخنران ها در طول صحبت های خود به نقض آشکار حقوق بشر در جمهوری اسلامی با آوردن مثال ها و شواهد پرداختند. کاوه شهروز وکیل و فعال حقوق بشر و نیز یکی از دادستان های ایران تریبونال در لاهه بود که به طور مختصر از چگونگی برگزاری این دادگاه و محکومیت جمهوری اسلامی در آن سخن گفت.

از راست: حسن زارع زاده اردشیر، مارک آرنولد، هوشنگ بوذری، آروین کاتلر، نیک آهنگ کوثر، نازنین افشین جم، فرخ زندی

این مرکز جایزه امسال خود را به عباس امیرانتظام قدیمی‌ترین زندانی سیاسی ایرانی در نظام جمهوری اسلامی به پاس مقاومت در برابر ناقضان حقوق بشر و تلاش برای احقاق حقوق مردم اهدا کرد. این جایزه را نیک آهنگ کوثر روزنامه نگار و کاریکاتوریست به نیابت از آقای امیرانتظام دریافت کرد و پیام ایشان را نیز خواند.

مهندس عباس امیر‌انتظام معاون نخست‌وزیر در دولت موقت مهدی بازرگان و نخستین و قدیمی‌ترین زندانی سیاسی پس از انقلاب ایران به‌شمار می‌رود که از ۲۸ آذر ماه ۱۳۵۸ در حبس بوده است. او تا قبل زندانی شدنش سفیر ایران در اسکاندیناوی و سخن‌گوی دولت موقت مهدی بازرگان و نماینده ویژه رییس دولت در مذاکره با کشورهای اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا بود.

در این برنامه فیلمی از نسرین ستوده وکیل مبارز و زندانی نشان داده شد، و تلاش و  مبارزه او در راه حقوق بشر و آزادی قدر دانسته شد. گرداننده مراسم مریم نایب یزدی از فعالان حقوق بشر بود و هنرمندان آذری، قفقازی کردی و شمالی  نیز هنرنمایی کردند.