شهروند- آرش عزیزی: با پایان مهلت پیوستن به حزب لیبرال انتاریو پیش از انتخاب رهبر جدید، کاتلین وین با اختلاف قابل توجه از دیگران بیشترین اعضا را به حزب جذب کرده است.

به گزارش تورنتو استار، نامزدهای رهبری حزب لیبرال شمار اعضای این حزب را سه برابر کرده‌اند.

با این حساب، حزب لیبرال ۴۵ هزار عضو دارد که اکنون باید در جلسات پیش رو ۱۷۱۲ نماینده را انتخاب کنند. این نماینده‌های منتخب اعضا، به همراه ۸۰۰ نفر دیگر از ریش‌سفیدهای لیبرال‌ها، در روزهای ۲۵ تا ۲۷ ژانویه در کنوانسیون حزب در میپل لیف گاردنزِ تورنتو گرد می‌آیند تا رهبر جدید حزب و نخست‌وزیر جدید استان را انتخاب کنند.

در روز ۱۵ اکتبر که مک‌گینتی در کمال شگفتی همگان اعلام استعفا کرد، حزب لیبرال ۱۳ تا ۱۵ هزار عضو داشت. این شمار اکنون با سه برابر افزایش به بالای ۴۵ هزار رسیده است.

از میان این ۲۷ هزار عضو جدید، که هر کدام با مبلغ ۱۰ دلار به حزب پیوسته‌اند، وین ۸۰۰۰ نفر را جذب کرده است.

جرارد کندی، نماینده‌ی سابق پارکدیل-های پارک، با ۵۰۰۰ نفر در مقام بعدی است. کندیِ ۵۲ ساله در انتخابات رهبری قبلی، ۱۶ سال پیش، دوم شد. او مدتی نیز نماینده‌ی مجلس فدرال بود، اما در انتخابات سال پیش از پگی نشِ نیودموکرات شکست خورد.

ساندرا پوپاتلو، نماینده‌ی سابق ویندزر، که وسیعا به همراه وین جزو دو نامزد اصلی تلقی می‌شود، به گفته‌ی درونی‌های حزب تنها ۴۰۰۰ عضو جدید را به حزب آورده. پایگاه اصلی حمایتی او البته میان ریش‌سفیدهای حزب است که در کنوانسیون نقش بسیار مهم‌تری از اعضای جدید خواهند داشت.

هاریندر تاکار، نماینده‌ی میسیساگا، که تازه همین شنبه‌ی هفته‌ی پیش کمپین خود را آغاز کرده بود نیز ۴۰۰۰ عضو جدید جذب کرده. تاکارِ ۶۱ ساله کسب و کاردار میلیونری است که خود از صفر شروع کرده و به این‌جا رسیده. تاکار گفته در همان ۱۰۰ روز اول دولتش دست به اقداماتی برای بهبود رفاه خانواده‌های استان می‌زند.

چارلز سوزا، دیگر نماینده‌ی میسیساگا،  نیز بیش از ۴۰۰۰ عضو جدید به حزب آورده. سوزای ۵۴ ساله تاکید کرد که بخصوص در منطقه‌ی ۹۰۵ و تورنتو قوی عمل کرده همینطور در همیلتون، اتاوا، سو سن مری، سادبری، تاندر بی، کینگستون و ویندزر.

گلن موری، نماینده‌ی ۵۵ ساله‌ی «تورنتوی مرکز» بیش از ۳۰۰۰ عضو جدید به حزب آورده. اریک هاسکینزِ ۵۱ ساله، دیگر نماینده‌ی تورنتو، حاضر به اعلام اعدادش نشد.

البته این عددها را که جمع بزنیم از ۲۷۲۰۶ عضو جدید حزب بالاتر می‌رود. در نتیجه معلوم است که احتمالا همه کمی در اعلام عددهای خود غلو کرده‌اند.