شهروند- به گزارش یکی از شبکه های خبری کانادا، شهروندان آمریکا برای خرید داروی دیابت درجه ی یک به کانادا می آیند. روز شنبه ده ها نفر از این افراد سوار بر اتوبوسی که “کاروان” نامگذاری شده بود از مینه سوتا به لندن انتاریو آمدند تا از داروخانه ای داروی این نوع دیابت را تهیه کنند.

این افراد می گویند یکی از دلایل این سفر افزایش آگاهی درباره ی افزایش قیمت داروی انسولین و مشکلات این بیماران در امریکاست. به دلیل بالا بودن قیمت دارو جان بسیاری از این بیماران تهدید می شود زیرا بودجه ی کافی برای تهیه ی دارو در خاک ایالات متحده را ندارند و مجبورند به کشورهای همسایه نظیر کانادا و یا مکزیک سفر کنند.

این دومین بار است که چنین کاروانی به کانادا می آید. بار قبلی در ماه می سال جاری اتفاق افتاد. قیمت داروی انسولین از سال ۲۰۱۲ تا سال ۲۰۱۶ تقریبا دوبرابر شده است و از حدود سالی ۳۰۰۰ دلار به سالی ۶۰۰۰ دلار افزایش یافته است.

قیمت داروی انسولین در کانادا تقریبا یک دهم قیمت آن در آمریکاست. بسیاری از مردم آمریکا به دلیل خرج بالای سفر، توانایی رفتن به کشورهای دیگر برای تهیه ی این دارو را ندارند. جالب است بدانیم که داروی انسولین در کانادا کشف شده است. سیر فردریک بانتینگ (Sir Frederick Banting ) و چارلز بست (Charles Best) ، به کمک هم این داروی مهم و نجات دهنده را  در سال ۱۹۲۱ و در دانشگاه تورنتو کشف کردند. این دارو از سال ۱۹۲۲ در درمان بیماران دیابتی مورد استفاده قرار گرفت.