روزهای آفتابی، بوی خوش رستن را به همراه می آورد. زمین معنای گهواره دیگری می یابد و به این سان فصل سرما را یک بار دیگر پشت سر می گذاریم

 

شهروند ۱۲۷۴ – پنجشنبه ۲۵ مارچ ۲۰۱۰


 

روزهای آفتابی، بوی خوش رستن را به همراه می آورد. زمین معنای گهواره دیگری می یابد و به این سان فصل سرما را یک بار دیگر پشت سر می گذاریم. نفس گرم بهار آغاز شده و اگر شما خواننده خوبمان در کمال سلامت مقاله ما را می خوانید باید بگوییم بسیار خرسندیم. مانند همیشه شما را مخاطب نزدیکمان می دانیم و تصمیم داریم یادآوری کنیم یکی از مواردی که باید در سال جدید به آن بپردازید نگاهی دوباره به وضعیت سلامتی و مالیتان است.

از آنجا که بیماری های زنان در سال گذشته آمار صعودی را نشان می داد بر آن هستیم که از مهمترین آن شروع و آرزو کرده در نهایت سلامتی خواننده مقاله امروز ما باشید.

***

سرطان "گردن رحم" دومین سرطان رایج و از شایع ترین علل مرگ ناشی از سرطان در زنان است. هر سال حدود ۵۰۰ هزار زن به این بیماری مبتلا می‌شوند و حدود ۳۰۰ هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند که بیشتر آنها در کشورهای در حال توسعه هستند. این بیماری در صورت تشخیص به موقع، قابل درمان است.

پس از تشخیص اولیه سرطان گردن رحم، آزمایشات تکمیلی دیگری مانند آزمایش خون، ادرار، رادیوگرافی قفسه سینه، سی تی اسکن، کت اسکن، ام آر آی، سونوگرافی مهبل،  و رادیوگرافی لگنچه کلیه از طریق تزریق، برای بررسی دامنه گسترش سرطان به دیگر اندامها به کار گرفته می شود. الگوهای درمانی بیماری سرطان گردن رحم بستگی به نوع سرطان، وضعیت بیماری در شروع درمان، سن، وضعیت سلامت عمومی و چگونگی واکنش بیمار به نوع درمان دارد. با توجه به این موارد ممکن است که بیمار جراحی شود که با توجه به وضعیت و دامنه گسترش ضایعه اعمال می شود و یا نیاز به پرتودرمانی داشته باشد که معمولاً این مورد زمانی تجویز می شود که انجام جراحی مناسب نباشد و یا تومور بافتهای مجاور را در بر گرفته باشد.

این مقاله به جهت اطلاعات دقیق پزشکی نگاشته نشده و تنها نگاهی دارد به این بیماری که از روز تشخیص متحمل هزینه های سنگینی است. بیمار چه به مرحله جراحی برسد و یا پرتو درمانی، با هزینه های سرسام آور بیمارستان مواجه خواهد شد.

در نظر داشته باشید در موارد زیادی دیده شده که بیمار حتی پس از بهبودی جسمی، گاه دچار افسردگی شده که نیاز به مشاوره روان درمانی دارد. توصیه ما قبل از یادآوری نیاز بیمه به شما خانم گرامی این است که هر سال وضعیت سلامتی خود را از همه نظر کنترل کنید و بعد از آن برای جلوگیری از فشارهای مالی قبل از هر مشکلی به فکر چاره باشید.

از آنجا که فاکتورهایی نظیر سن و سلامتی، فاکتورهای بسیار مهمی در بیمه است بنابراین به افراد متقاضی توصیه میشود که اهمیت بیمه را مورد توجه قرار دهند و حتی المقدور در زمان مناسب اقدام به تهیه آن کنند.

***

روزهای آغازین سال نو را طی می کنیم. یک بار روزهای زندگی تان را مرور کنید. فراموش نکنید زمان به سرعت سپری می شود. از لحظه های شادتان چقدر استفاده کرده اید. اگر درگیر دردهای فکری گذشته تان هستید در نظر داشته باشید  که عمر به سرعت سپری می شود. به امروز لبخند بزنید. شاید باید دوباره از نو تکه های شکسته دلتان را کنار هم بچینید. در هر سنی که هستید برای آفریدن لحظات شیرین دیر نیست. با دلی گرم سال نو را شروع کنید.

شرکت Insufin به منظور بالا بردن فرهنگ بیمه در جامعه، از این هفته با طرح سئوال، به قید قرعه جوایزی را تقدیم خوانندگان عزیز می نماید. لطفا پاسخ خود را به آدرس info@insufin.com ایمیل فرمایید.


 

سئوال هفته: به نظر شما کدام بیمه می تواند در خصوص مقاله این هفته شما را یاری نماید؟

جایزه: بیمه مسافرتی Multi Trip یکساله به ارزش $۵/۰۰۰/۰۰۰


 

* محمد رحیمیان، کارشناس بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمن مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

moe@insufin.com

www.insufin.com