Mohammad-Rahimian

سرطان یکی از آن واژه هایی است که شرح آن گاه کسل کننده به نظر می رسد، اما متاسفانه داستانی است که هرگز کهنه نمی شود.

در بیمار مبتلا به سرطان، سلول های سرطانی به طور گستاخانه ای به رشد و تقسیم می پردازند. با تحقیقات علمی در طی دهه های اخیر، از رازهای بسیاری از این بیماری مرموز و دهشتناک پرده برداشته شده است. ضمن کشف علت بسیاری از عوامل ایجاد سرطان، راه های مبارزه و درمان آن نیز پیشنهاد شده و داروهای اختصاصی بسیاری تهیه و تولید شده اند. افزایش امید به بهبودی در بیماران مبتلا به سرطان حاصل همین تلاش هاست.

اگر سلول های سرطانی به صورت یک تومور سفت باشند یا در یک اندام به صورت مجتمع قرار گرفته باشند، جراحی و حذف  تومور یکی از راه های پیشنهادی است. پرتو درمانی، شیمی درمانی و ایمنی درمانی از راه های دیگر مبارزه با سرطان هستند. در حال حاضر برای بسیاری از سرطان ها داروی اختصاصی تهیه شده است.

سازمان بهداشت جهانی۱۰واقعیت در مورد سرطان را عنوان می کند و برنامه های خود را بر اساس این حقیقت های علمی و ثابت شده تنظیم کرده است. این حقایق به شرح زیر می باشند:

۱ـ بیشتر از ۱۰۰ نوع سرطان شناخته شده است که می تواند هر قسمتی از بدن را درگیر نماید.

۲ـ علت ۱۳ درصد مرگ ها در سال ۲۰۰۸ در کل جهان، سرطان بوده است یعنی حدود ۶/۷ میلیون نفر.

۳ـ بیشتر از ۷۰ درصد مرگ های ناشی از سرطان در کشورهای فقیر اتفاق می افتد.

۴ـ پنج نوع سرطانی که سبب بیشترین مرگ و میر می شوند به ترتیب فراوانی عبارتند از: ریه، معده، کبد، روده و مری.

۵ ـ در کل دنیا، پنج نوع سرطانی که در زنان سبب مرگ می شوند به ترتیب فراوانی عبارتند از: سینه، ریه، معده، روده و رحم. البته در کشورهای پیشرفته سرطان رحم در ابتدای این فهرست قرار دارد.

۶ـ مصرف سیگار و تنباکو در تمام دنیا مهمترین علت ایجاد سرطان است که قابل پیشگیری است.

۷ـ یک پنجم همه ی سرطان ها در دنیا حاصل یک عفونت مزمن است برای مثال، ویروس پاپیلوما یا HPV سبب ایجاد سرطان رحم و ویروس هپاتیت B یا HBV سبب سرطان کبد می گردد.

۸ـ شایع ترین سرطان ها مانند سینه، رحم و روده اگر به موقع تشخیص داده شوند قابل درمان هستند.

۹ـ در همه ی بیماران سرطانی که دچار درد هستند، استفاده از داروهای مسکن، سبب کنترل درد و راحتی می شود.

۱۰ـ بیشتر از ۳۰ درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند. با عدم مصرف سیگار، داشتن رژیم سالم، فعالیت فیزیکی و زیاده روی نکردن در مصرف الکل ابتلای سرطان کاهش می یابد.

با نگاهی به این حقایق می توان دریافت که می توان با فراهم کردن زندگی سالم، از ایجاد سرطان پیشگیری کرد و نیز با تشخیص زودرس آن به راحتی بر آن پیروز شد.

بنا به اقتضای شغلمان به افرادی برمی خوریم که تا مدتی قبل کاملن سلامت بوده ولی اینک برای مطالبه مبلغ بیمه نامه شان با ما تماس می گیرند. رشد فزاینده این ماجراهای تکراری برای ما چاره ای جز هشدار توجه به سلامتی و عاقبت اندیشی در امور اقتصادی باقی نمی گذارد.

  بیمه بیماری های سخت، به صورت دوره های ۵ ، ۱۰ ، ۲۰ ، ۶۵ و همچنین ۷۵ و ۱۰۰ سالگی به فرد بیمه شده عرضه می شود. در نمونه کاملتری، فرد بیمه شده می تواند در صورت عدم وقوع بیماری، تمامی مبالغ پرداختی حق بیمه را دریافت نمایند.

اقتباس: سازمان بهداشت جهانی، با همکاری مشاور علمی پزشکی شرکت بیمه خانم دکتر واحدی (ایمونولوژیست)

*مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه  طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری  و بیمه های مختلف از طریق ایمیل news@insufin.com با ما در میان بگذارید.

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمن    Advocis  به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

 www.insufin.com

  www.youtube.com/sherkatbimeh