شهروند علی شریفیان: بر اساس آماری که به وسیله شبکه سی بی سی با استفاده از اطلاعات کسب شده از سازمان زندان های کانادا روز دوشنبه این هفته منتشر شد، معلوم شده که در مجموع ۸۹۸۰ محموله و فقره از اشیاء و اقلام قاچاق در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ به وسیله ماموران زندان ها کشف وضبط شده که این مقدار تقریبا نسبت به دو سال پیش که ماموران در مجموع ۷۴۵۸ مورد کشف و ضبط اجناس قاچاق و غیر قانونی داشته اند، دو برابر شده و افزایشی حدود ۲۰ درصد داشته است.

Canada-prison

عمده مواد و اجناسی که کشف و ضبط شده اند شامل مواد مخدری مثل ماری جوآنا، حشیش، کراک، کوکائین، تنباکو و سیگار، وسائل تیز و برنده و سلاح، مجلات و تصاویر پورنوگرافیک و همینطور ۱۰۸ دستگاه تلویزیون و چندین دستگاه و وسیله لازم برای تهیه الکل بوده است.

بر اساس گزارش سی بی سی به نقل از مقامات و مدیران زندان های کانادا این اجناس قاچاق با گشتن و تجسس و در مواردی با استفاده از اشعه ایکس پیدا شده اند. در این گزارش گفته شده با این ترتیب دولت قصد دارد با استفاده از قدرت بیشتر و عمدتا بازرسی بدنی ملاقات کنندگان زندانیان از ورود این گونه اجناس قاچاق به زندان های کشور جلوگیری کند. گروهی اما با استفاده از این شیوه مخالف هستند و آن را خلاف حقوق مردم و زندانیان می دانند.

دولت همچنین قصد دارد در مورد اجرای برنامه بخشایش زندانیان تجدیدنظر کند و با انجام آزمایش های لازم اگر معلوم شود که زندانی که بخشودگی شامل حالش شده، از مواد مخدر استفاده می کرده، بخشوده نشود.