rayhaneh-memorial

ما فراخوان دهندگان کمپین نجات ریحانه، نازنین افشین جم، شبنم اسداللهی، شادی پاوه و مینا احدی، صمیمانه ترین همدردی خود را با خانواده ریحانه، مادر و پدر گرامی او و همه کسانی که برای نجات ریحانه از اعدام تلاش کردند، ابراز می کنیم.

کمپین نجات ریحانه یکی از بزرگترین، انسانی ترین و عاطفی ترین کمپین ها برای نجات جان یک انسان بود. این کمپین امکان ایجاد کرد میلیونها نفر سیستم قضایی جمهوری اسلامی ایران را تجربه کنند. سیستم قضاوتی که در آن بویی از عدل و انصاف و عدالت و حقیقت جویی نمی بینیم. کمپین نجات ریحانه امکان داد میلیونها نفر از دالان های مخوف وزارت اطلاعات این رژیم سر در آورند و میلیونها نفر نحوه رفتار با متهمین در ایران و زندانیان را ببینند.

این کمپین امکان داد به میلیونها قلب که به قلب پر طپش یک جوان وصل شوند که هفت سال زیر چوبه دار زیست و این خود یکی از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت است که به همراه ریحانه بسیاری آنرا تجربه کردند.

این کمپین ریحانه را به دنیا شناساند، دختری با هوش و کنجکاو و خوشفکر که در بدترین شرایط از پرنسیپ های انسانی کوتاه نمی آمد و در بدترین شرایط مدافع حقوق برابر انسانها بود.

کمپین نجات ریحانه در عین حال پدیده زشت اعدام را در مقابل چشم جهانیان قرار داد و توانست از سد مطبوعات بین المللی رد شده و در صدر اخبار در بسیاری از نقاط جهان قرار بگیرد.

ما توانستیم با این کمپین یکبار دیگر اعلام کنیم که جان هر یک نفر ارزش دارد و باید برای نجات زندگیها همه باهم تلاش کنیم. ما نشان دادیم که در ایران ریحانه هایی که اعدام می شوند همگی قربانیان نظام جهنمی هستند که در قوانین اش ضدیت با انسان، ضدیت با زن و زیر پا گذاشتن حرمت اانسانی سی و پنج سال است که حک شده است.

متاسفانه ما نیمه شب شنبه، خبر اعدام ریحانه را شنیدیم. مادر ریحانه در صفحه فیس بوکی خود نوشت ریحان اعدام شد در حالیکه مادر،….، جلال سربندی در پای چوبه دار بودند. یعنی دو نفر از اعضای خانواده مقتول و لابد کسان دیگری که اصرار به اجرای حکم اعدام داشتند.

فراخوان دهندگان کمپین نجات ریحانه، به همه میلیونها نفر و یا بهتر است بگوییم میلیاردها نفری که در این کمپین مارا همراهی کردند، درود می فرستند، به همه کسانی که در سرما و گرما در این نه ماه گذشته به خیابان رفته و اعتراض کردند، خسته نباشید می گوییم، این جنایت از سوی جمهوری اسلامی ایران فقط نفرت همگانی علیه این حکومت را دامن خواهد زد.

از همه سازمانها، نهادها احزاب و رسانه های فارسی زبان و رسانه های بین لمللی که اخبار این کمپین را پوشش خبری دادند، صمیمانه تشکر میکنیم.

یاد ریحانه عزیز را با برگزاری مراسم های گرامیداشت ریحانه در اقصی نقاط جهان گرامی بداریم. زندگی ریحانه و دلنوشته های او را وسیعا در دنیا پخش کنید، نام او را به عنوان سمبل مبارزه علیه تجاوز به زنان، سمبل مقاومت و ایستادگی در مقابل حکومت اسلامی، سمبل دفاع از مدنیت و انسانیت باید همواره در قلبها زنده نگه داشت.

یکبار دیگر همدردی عمیق ما را بپیذیرید!

 

نازنین افشین جمشبنم اسداللهیشادی پاوهمینا احدی

شنبه ۲۵ اکتبر ۲۰۱۴

حرف های شعله پاکروان مادر ریحانه جباری را  بعد از مراسن خاکسپاری اینجا بخوانید

حرف های فریبرز جباری عموی ریحانه را در کنفرانس مطبوعاتی که در آلمان برگزار شد اینجا بخوانید