شهروند- علی شریفیان: روز شنبه گذشته تقریبا ۷۰ سال پس از درگذشت امیلی کار، نقاش کانادایی (۱۹۴۵ ـ۱۸۷۱) برای نخستین بار نمایشگاهی از مجموعه ای از آثار این هنرمند برجسته در گالری دولویچ لندن در انگلستان، گشایش یافت.

امیلی کار که در ویکتوریای بی سی و در سال ۱۹۴۵به دنیا آمده یکی از مشهورترین نقاشان کاناداست، اما در خارج از کانادا هنرمندی ناشناخته است.

-EMILY-CARRمدیر گالری دولویچ لندن اظهار امیدواری کرده با برگزاری چنین نمایشگاه هایی این چهره تاریخ هنر کانادا در تمام جهان شناخته شود و جایگاه خود را به دست آورد.

گالری دولویچ سه سال پیش هم نمایشگاهی از آثار تام تامسون، یکی از نقاشان کانادایی که از اعضای گروهی از نقاشان کانادایی که موسوم به «گروه هفت» هستند، بود، برگزار کرد که مورد استقبال فراوان قرار گرفت.

در گرانویل آیلند ونکوور دانشگاهی که در آن رشته نقاشی و گرافیت و هنرهای تجسمی تدریس می شود، به نام امیلی کار مدتهاست که دائر شده و مشغول به کار است. مجموعه آثار امیلی کار برای نمایش در لندن از گالری هنر تورنتو به طور امانت به گالری دولویچ داده شده و این نمایشگاه با نام «از جنگل تا دریا» تا روز ۸ مارس ۲۰۱۵ برای بازدید علاقمندان به نقاشی برقرار خواهد بود.

امیلی کار آثار خود را با الهام از طبیعت و مناظر کانادا و عمدتا بریتیش کلمبیا خلق کرده است.