گویا نیوز: در حاشیه دیدار دوستانه تیم های ملی ایران و سوئد در ورزشگاه استکهلم که سه شنبه ۱۱ فروردین برابر با ۳۱ مارس برگزار شد، صدای حق طلبانه زنان ایران که حق ورود به ورزشگاه ها را ندارند توانست توجه رسانه های سوئدی و بین المللی را جلب کند.

ده ها رسانه نوشتاری، گفتاری و تصویری این کشور اسکاندیناوی اشاره به ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه ها در جمهوری اسلامی کردند و برخی نیز با فعالان این کارزار و هماهنگ کننده آن دریا صفائی گفتگو کردند.

در خارج از ورزشگاه استکهلم کم نبودند زنان و مردان سوئدی که با به تن کردن جلیقه ای که از سوی کارزار با نوشته «بگذارید زنان ایرانی به استادیوم ها وارد شوند» همبستگی خود را با زنان ایران و حق مسلم آنها مبنی بر ورود آزادانه به ورزشگاه ها ابراز کردندfootbal--sweden.

دریا صفائی، هماهنگ کننده و سخنگوی این کارزار، حضور در این دیدار دوستانه را بسیار مثبت ارزیابی می کند و می افزاید «حمایت فعال بسیاری از ایرانیانی که برای این دیدار به استادیوم آمده بودند باعث دلگرمی است ولی آنچه تعجب برانگیخت حمایت سوئدی ها بود».

دریا صفائی و همکاران و حامیان کارزار توانستند چندین هزار جلیقه قبل از آغاز دیدار بین شرکت کنندگان پخش کنند و استقبال از این ابتکار در حدی بود که یکساعت قبل ار سوت آغازی داور دیگر جلیقه ای برای پخش باقی نمانده بود.

در داخل استادیوم سرپوشیده استکهلم چندین بنر با نوشته «بگذارید زنان ایرانی به استادیوم ها وارد شوند» نصب شده بود که مورد توجه بازیکنان و رسانه های تصویری حاضر قرار گرفت.

دریا صفائی می افزاید: «این کارزار که با نامه سرگشاده ای به سپ بلاتر، رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) آغاز شد، نامه ای که توانست توجه این نهاد را به تبعیض جنسیتی در جمهوری اسلامی جلب کند، تا زمانی که ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه ها در ایران لغو نشود ادامه خواهد یافت. این کارزار صدای زنان ایران را در هر دیدار ورزشی که تیم های ایرانی در آن حضور داشته باشند به گوش جهانیان خواهد رساند.»

گزارش صدای امریکا از کارزار را اینجا ببینید