خبرگزاری ایرانشهر: رادیو فارسی صدای آمریکا قدیمی‌ترین رسانه فارسی زبان بنگاه سخن‌پراکنی ایالات متحده آمریکا(BBG) محسوب می‌شد که فعالیت خود را از سال ۱۹۷۹ میلادی و به پیشنهاد مستقیم جیمی کارتر رییس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا آغاز کرد. این موسسه خبری که در ابتدا با مدیریت احمدرضا بهارلو روزنامه‌نگار ایرانی‌آمریکایی شروع به کار کرد، پس از هفده سال فعالیت مستمر موفق به گسترش فعالیت خود به بخش تصویری گشت که به راه‌ اندازی تلویزیون بخش فارسی صدای آمریکا در سال ۱۹۹۶ و تاسیس بخش مستقل فارسی در مجموعه صدای آمریکا منجر گردید که به اختصار PNN (شبکه اخبار فارسی) نام گرفت.

در بیانیه رسمی پایان به کار این رسانه دولتی ایالات متحده که زیر نظر اتحادیه کارفرمایان پخش ایالات متحده آمریکا (BBG) فعالیت می‌کرد، اشاره به توجه بیشتر مخاطبان به رسانه‌های تصویری و تخصیص بودجه به توسعه ساختار تلویزیونی بخش فارسی دلیل اصلی اتخاذ این تصمیم عنوان شده استVOA.

به گفته برخی دست‌اندرکاران صدای آمریکا، تعطیلی رادیو فارسی صدای آمریکا که سال‌های پایانی عمر خود با نام «رادیو تماشا» به پخش روزانه یک ساعت برنامه خبری مبادرت می ورزید از چندی پیش در دستور کار مدیریت جدید صدای آمریکا قرار داشته است. اگرچه برخی گمانه‌ زنی‌ها سابقه ی چنین تصمیمی را به سال ۲۰۰۶ میلادی و در پی تاسیس رادیو فردا (وابسته به سازمان رسانه‌ای رادیو اروپای آزاد) مسبوق دانسته‌اند.

گفته می‌شود در سال‌های اخیر با کاهش ساعت و همچنین کاهش نیروهای فعال در این قسمت از بخش فارسی صدای آمریکا، زمینه اجرای تصمیم تعطیلی آن به صورت پله به پله فراهم آمده است. هنوز از استمرار و یا قطع همکاری آخرین همکاران رادیو تماشا با ساختار جدید بخش فارسی صدای آمریکا اطلاعی در دست نیست. در سال‌های پایانی فعالیت رادیو تماشا، ماهمنیر رحیمی، پرویز بهادر و رامش راسخ اصلی‌ترین چهره‌های پشت میکرفون در این رسانه بودند. آخرین بخش خبری این رسانه، سه شنبه نوزدهم می ۲۰۱۵ ساعت شش بامداد به وقت ایران پخش شد.