شهروند ـ علی شریفیان: آتش سوزی گسترده در جنگل های منطقه شمالی ساسکاچوان که از ماه مه شروع شده، همچنان ادامه دارد. در حالی که ماموران آتش نشانی و بیش از یک هزار پرسنل نظامی ارتش آتشی را خاموش می کنند، حریق دیگری از جای دیگری شروع می شود. به گفته استیو روبرتز، مدیر مسئول آتش نشانی استان در حال حاضر (روز سه شنبه) ۱۲۷ حریق شناسایی شده اند. حدود ۱۵۰۰ نفر همراه با ۵۹ هلی کوپتر و ۲۰ تانکر در تلاشند تا این حریق را کنترل و یا خاموش کنند. تا به اینجا این آتش سوزی ها دست کم ۸۱ خانه و کابین را از بین برده و بیش از ۱۵ هزار نفر را آواره کرده است. افرادی که مجبور به ترک خانه های خود شده اند، در هتل ها و اقامتگاه های موقت اسکان داده شده اند. ربرتز به خبرنگاران گفته باران اندکی که آخر هفته بارید و کاهش دمای هوا هم کمکی به کاهش وسعت و تعداد آتش سوزی ها نکرده است.forest-fire

بعضی کارشناسان بر این باورند که با توجه به گرما و خشکی هوا شاید تنها با رسیدن فصل بارش برف این آتش سوزی گسترده به پایان برسد.

یادآوری اینکه ماموران آتش نشانی از استانهای دیگر هم به این استان رفته اند تا به همکاران خود کمک کنند. گروهی هم به صورت داوطلب در خاموش کردن آتش ها شرکت دارند.