شهروند ـ علی شریفیان: روز یکشنبه هفته گذشته مسابقه نهایی انتخاب زن شایسته جهان در مینسک بلاروس برگزار شد و برای نخستین بار یک زن از قوم «کری» از اقوام بومی کانادا از آلبرتا زن شایسته جهان شد و تاج قهرمانی این رقابت ها را بر سر گذاشت.

اشلی ۲۵ سال دارد در خانواده فقیری به دنیا آمده است و آنگونه که خود در مصاحبه اش با رادیوی سی بی سی توضیح داد در فقر و خشونت بزرگ شده است، اما با اراده و تلاش بسیار در رشته تلویزیون از انستیتو تکنولوژی آلبرتای شمالی فارغ التحصیل شده است. اشلی کالینگ بال هم اکنون به عنوان هنرپیشه، سخنران و مدل مشغول به کار است. این زن افتخار آفرین کانادا به مجردی که به خانه برگشته در پیامی در صفحه فیس بوک خود از اقوام بومی کانادا خواسته در انتخابات شرکت کنند و با دادن رای به هر کاندیدای دیگری بجز کاندیداهای محافظه کاران، هارپر را از قدرت برکنار کنند.mrs-universe

اشلی در بخشی از مصاحبه اش گفت من با سختی بزرگ شده ام و یک عروسک نیستم خیلی ها به من می گویند خیلی زود سیاسی شده ای اما من باید به وظیفه ام عمل کنم. مردم کانادا و دنیا باید بدانند که اقوام بومی چه مکافات هایی از دولت هارپر کشیده و می کشند.