مدرسه فمینیستی: یک سال از انتخابات ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۸ می گذرد، روزی که با ظهور جنبش سبز، حق خواهی کنشگران آن قربانی های بسیاری گرفت: زنانی در این میان کشته شدند و خیل عظیمی از زنان به زندان ها افکنده شدند. با وجود آن که به دلیل عدم اطلاع رسانی از سوی زنانی که در خیابان ها بازداشت شده اند، تعدادی دقیق از زنان بازداشتی در یک ساله اخیر وجود ندارد، اما همین تعداد زنانی که اخبارشان در رسانه ها آمده است نشان دهنده آن است که طیف و تعداد زنانی که در یک ساله اخیر به دلیل حق خواهی و فعالیت های کنشگرانه خود بازداشت شده اند، بسیار گسترده است .

زنان بسیاری در طول یک ساله اخیر با احکام سنگین مواجه شدند حتا برای برخی از زنان زندانی احکام اعدام صادر شد و یا حتا پای چوبه های دار رفتند (مانند شیرین علم هولی).

سایه سنگین احکام سنگین برای زنانی که پس از بازداشت، امروز دیگر در زندان نیستند، اما هر لحظه به دلیل آن که در ایران بسر می برند ممکن است با اجرای حکم شان زندانی شوند نیز بسیار است از جمله حکم سنگین شش سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق برای سارا توسلی و یا حکم ۳ سال حبس تعزیری برای آذر منصوری، تایید حکم ۲ سال حبس و پرداخت مبلغ سیصد هزار تومان جزای نقدی بدل از شلاق محکوم برای هاله سحابی، تایید حکم یک سال زندان و سی سال محرومیت از روزنامه نگاری برای ژیلا بنی یعقوب.

برگزاری جلسات دادگاه زنانی که با صدور وثیقه آزاد شده اند (مانند زهره تنکابنی و بسیاری دیگر)، نگرانی از صدور احکامی سنگین و سایه سنگین زندان برای آنان را افزایش می دهد.

محرومیت از تحصیل مانند ستاره دار شدن هاجر کبیری و لیلا صحت و اخراج از دانشگاه (از جمله محرومیت از تحصیل عاطفه رنگریز و نگین سیاح، طه ولی زاده و…) یکی دیگر از تبعیض هایی است که زنان فعال این روزها با آن مواجه هستند.

محرومیت از شغل نیز از جمله مشکلاتی که زنان فعال در داخل کشور با آن روبرو هستند، از جمله محرومیت از شغل نرگس محمدی، صبا واصفی و سمیرا صدری

احضارها و تماس های تهدیدآمیز گاه و بیگاه زنان فعال (از جمله  فشار به صبا واصفی و یا احضار زهرا مجردی) برای محدود کردن فعالیت هایشان که تنها معدودی از آنها در اخبار منعکس می شود نیز از جمله این فشارها در یک ساله اخیر بر زنان است.

بازداشتی های سال ۱۳۸۹

اعظم ویسمه بازداشت شد

نیمه شب۱۰ خردادماه ۱۳۸۹، اعظم ویسمه روزنامه نگار توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. او خبرنگار پارلمان‌نیوز بود.

محبوبه خوانساری، بازداشت شد

نیمه شب ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ محبوبه خوانساری که همکاری با روزنامه‌های کلمه سبز، هم میهن و شرق و نیز خبرگزاری میراث را در کارنامه خود دارد بازداشت شد.

حمیده فرج زاده(پینار) در ۴ خرداد ۱۳۸۹ بازداشت شد

حمیده فرج زاده (پینار) فعال شناخته شده زن آذربایجانی چهارم خرداد ۱۳۸۹ در ارومیه بازداشت شد.

به گزارش سانا از ارومیه ماموران اداره اطلاعات این شهر این مدافع حقوق زنان آذربایجان را هنگام خروج از خانه بازداشت و منزل پدری ایشان مورد تفتیش قرار گرفت و تمام کتابها، سی دی ها و هر کاغذی که روی آن چیزی به زبان ترکی نوشته شده بود را با خود بردند.

ماموران اطلاعاتی گفته اند که خانم فرجزاده به تبریز منتقل خواهد شد و زودتر از یک هفته آزاد نخواهد شد.

حمیده فرج زاده فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، فعال سابق دانشجویی و از فعالان شناخته شده زن هم در عرصه حقوق ملی و هم در عرصه حقوق زنان می باشد.

مهناز کریمی بازداشت شد

روز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۸۹ مهناز کریمی شاعر آذربایجانی بازداشت شد.

نزدیکان خانواده های جباری، عزیزی و سردارپور می گویند ماموران امنیتی روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۸۹ این فعالین را در یکی از خیابان های اصلی این شهر بازداشت کرده اند.

بازداشتی های پس از انتخابات ۱۳۸۸

بدرالسادات مفیدی از ۸ دی ماه در زندان بسر می برد

بدرالسادت مفیدی در روز ۸ دی ماه ۱۳۸۸ در منزل خود به همراه همسرش، مسعود آقایی بازداشت شد. پس از مدتی همسر وی آزاد شد و وی هنوز به دلیل عدم اتمام تحقیقات مقدماتی  در بلاتکلیفی بسر می برد. او علاوه بر ناراحتی قلبی دچار شکستگی دندان و عفونت لثه نیز شده که توجهی به آن نمی شود.

شیوا نظرآهاری همچنان در انتظار حکم دادگاه

شیوا نظرآهاری در اولین موج بازداشت فله ای فعالان سیاسی، مطبوعاتی و مدنی ایران، دو روز پس از کودتای انتخاباتی ۲۲ خرداد بازداشت و اول مهرماه با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. او که عضو موسس و سخنگوی کمیته گزارشگران حقوق بشر و دانشجوی محروم از تحصیل است، روز ۲۹ آذر ماه سال گذشته بار دیگر هنگامی که برای شرکت در مراسم ختم آیت‌الله منتظری راهی شهر قم بود، بازداشت شد.

(شهروند: پنجشنبه دهم جون ۲۰۱۰ تولد ۲۶ سالگی شیوا نظرآهاری است. سازمان عفو بین الملل هدیه ای برای روز تولد او تدارک دیده که با هم در این فیلم کوتاه می بینیم.)

 

بهاره هدایت که از ۹ دی ماه در زندان بسر می برد به نه سال و نیم حبس محکوم شد

به گزارش ادوار نیوز بهاره هدایت عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، به نه سال و نیم حبس تعزیری محکوم شدند.

بهاره هدایت از جمله دستگیر شدگان حوادث پس از انتخابات می‌باشد که از ۹ دی‌ماه ۸۸ تاکنون در زندان اوین به‌سر می‌برد.

محبوبه کرمی از ۱۱ اسفند بازداشت شد

روز ۱۱ اسفند ۱۳۸۸، ماموران امنیتی با داشتن حکم تفتیش و بازداشت محبوبه کرمی، از اعضای کمپین یک میلیون امضاء، به منزل او آمده و پس از بازرسی و جلب وسایل شخصی او و برادرش، وی را بازداشت کردند.

محبوبه کرمی مدت ها تحت فشار برای انجام مصاحبه تلویزیونی بود و خوشبختانه پس از ماه ها بالاخره به بند عمومی زندان اوین منتقل شد. هرچند شرایط روحی او بر اثر فشار و وجود پدر بیمارش، نگران کننده است.

مهدیه گلرو از ۱۲ آبان سال گذشته تاکنون در زندان بسر می برد

مهدیه گلرو و همسرش وحید لعلی‌پور، در تاریخ ۱۲ آبان ماه در منزل بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند. همسرش که بدون هیچ‌گونه فعالیت سیاسی بازداشت شده بود، اسفند ماه سال گذشته از زندان آزاد شد. مهدیه گلرو عضو شورای حق تحصیل و فعال دانشجویی در ۱۵ فروردین به تحمل دو سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد.

قاضی پرونده وی با تبدیل قرار بازداشت گلرو که از تاریخ ۱۲ آذر سال  گذشته در بازداشت موقت به سر می‌برد با وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی موافقت کرد. این در حالی است که پرداخت این مبلغ وثیقه از توان خانواده او خارج است.

بازداشت هنگامه شهیدی از ۶ اسفند۱۳۸۸

هنگامه شهیدی روزنامه نگار و فعال اجتماعی بار دیگر در روز ۶ اسفندماه ۱۳۸۸ بازداشت شد. هرچند او پیش از آن در ۹ تیر ماه به دنبال اعتراضات مردمی به انتخابات ریاست جمهوری دستگیر و روانه اوین شد. وی دهم آبان ماه با وثیقه ۹۰ میلیون تومانی آزاد شده بود. اما پس از آن حکم ۶ سال حبس تعزیری وی از سوی دادگاه تجدیدنظر تایید شد و دوباره به زندان اوین بازگردانده شد. روز ۸ خرداد هنگامه شهیدی توسط یکی از زندانیان معتاد بند نسوان مورد حمله قرار گرفت.

از ۲۹ اردیبهشت برای لاله حسن پور وثیقه۱۰۰ میلیون تومانی تعیین شده، اما هنوز آزاد نشده

لاله حسن‌پور، فعال زنان و فعال حقوق بشر از تاریخ ۲۵ اسفندماه سال گذشته در زندان به سر می‌برد و وضعیت جسمی وی نیز در زندان خوب عنوان نشده است.

بر اساس اخبار رسیده از ۲۹ اردیبهشت از طرف دادگاه به خانواده‌ی وی اعلام شده که در ازای تودیع وثیقه‌ی ۱۰۰ میلیون تومانی می‌توانند شاهد آزادی فرزندشان باشند و خانواده‌ی وی نیز در تلاش برای تودیع این میزان وثیقه به دادگاه هستند.

کبرا زاغه دوست از مراسم چهلم شهدای انتخابات تاکنون در زندان است

کبری زاغه دوست، که در مراسم چهلم شهدای انتخابات دستگیر شده بود، هنوز در زندان بسر می برد. وکیل وی گفته است که “اتهاماتی که به موکلم تفیهم شده، مربوط به شوهرشان است که به ایشان ارتباط ندارد و در محدوده صلاحیت دادسرا نیز قرار ندارد.”

وکیل این زندانی سیاسی در ادامه گفت: “موکلم هیچگونه فعالیت سیاسی و اجتماعی نداشته و مشخص نیست چرا قرار بازداشت او به قرار سبکتری تبدیل نمیشود.”

سمیه اجاقلو در ۱۳ اسفندماه بازداشت شد

سمیه اجاقلو، فعال حقوق بشر در تاریخ ۱٣ اسفند ماه از سوی نیروهای امنیتی در اصفهان بازداشت شده است. وی طبق آخرین خبر که در فروردین ماه از وی منتشر شده است تنها یکبار به صورت تلفنی از محل نامعلومی در شهر تهران با خانواده خود تماس گرفته است.

بازداشت نیلوفر هاشمی آذر، دانشجوی معماری دانشگاه تهران در روز عاشورا

نیلوفر هاشمی آذر، دانشجوی معماری دانشگاه تهران به همراه مادرش شهرزاد نصیری در روز عاشورا (یکشنبه ۶ دی‌ماه) در خیابان جمال‌زاده دستگیر شدند. شهرزاد نصیری مادر این دانشجوی زندانی ۱۶ خرداد با تعهد آزاد شده است، اما نیلوفر هاشمی را به زندان اوین منتقل نموده‌اند.

راضیه عالمی، از ۱۳ اسفند در بازداشت بسر می برد

راضیه عالمی از همکاران سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران  از تاریخ ۱۳ اسفند ۱۳۸۸ در بازداشت بسر می برد. راضیه عالمی  به اتهام تبلیغ علیه نظام و جرایم رایانه ای در ۱۳ اسفند ماه بازداشت شده است.

سما بهمنی در ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ در بازداشت بسر می برد

سما بهمنی، فعال حقوق بشر در پی عزیمت به شهر مهاباد برای پیگیری امور شخصی خود در مسیر برگشت در تاریخ ۱۳ بهمن ماه سال گذشته در تاکسی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و ۹ فروردین ماه سال جاری به اتهام عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به شش ماه حبس تعزیری و همینطور فعالیت تبلیغی علیه نظام  به شش ماه حبس تعزیری، جمعا یک سال زندان محکوم شده است.

سما بهمنی اهل بندرعباس، پیش تر در مردادماه سال ۸۷ به علت تلاش برای تهیه گزارشاتی از نقض حقوق بشر در منطقه کردستان و هم چنین حمایت از فرزاد کمانگر به همراه همسر خود بازداشت و توسط دادگاه انقلاب شهر سنندج به اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به سه سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.

نفیسه مجتهدی از اواسط اسفندماه در بازداشت بسر می برد

نفیسه مجتهدی و همسرش که در زمینه حقوق بشر فعالیت می کردند در اواسط اسفندماه سال ۱۳۸۸ در جریان موج گسترده بازداشتِ فعالان و کنشگران حقوق بشر بازداشت و تا کنون در وضعیت بلاتکلیف به سر می برند. آنها همچنین دارای یک فرزند خردسال نیز می باشند که از زمان بازداشت تا کنون تنها یک بار و به طور کوتاه اجازه تماس با خانواده خود را یافته است.

عاطفه نبوی از ۲۵ خرداد در بازداشت بسر می برد

عاطفه نبوی در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ همراه پسر عمویش ضیاالدین نبوی بازداشت شد. عاطفه نبوی پس از بازداشت به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد و به مدت ۹۵ روز در این بند به سر برد، وی سپس به قرنطینه متادون و بند عمومی انتقال یافت. وی در آذر ماه به چهار سال حبس تعزیری محکوم شد.

سما نورانی از ۱۲ اسفند در بازداشت است

سما نورانی در تاریخ ۱۲ اسفند ماه بازداشت شد. در تاریخ ۱۹ فروردین ماه ۱۳۸۹ گزارش شد نورانی تحت فشار شدید جهت پذیرش اتهامات در مقابل دوربین تلویزیون قرار گرفته است.

زینب جلالیان محکوم به اعدام

زینب جلالیان، از فعالان زن کرد محکوم به اعدام و محبوس در زندان اوین، بر اساس گزارش ها در اواسط اردیبهشت ماه سال جاری از طرف بازجوهای وزارت اطلاعات جهت اخذ اعترافات تلویزیونی تحت فشار قرار گرفته است.

در ملاقات سه ساعته یاد شده زینب جلالیان با اصرار بر اینکه هیچ جرمی مرتکب نشده که بخواهد جلوی تلویزیون قرار بگیرد از انجام درخواست ماموران اطلاعاتی سرباز زده است.

رزیتا واثقی از ۲۴ اسفند در بازداشت

رزیتا واثقی در تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۱۳۸۸ بازداشت شد. در تاریخ ۱۶ فروردین ماه گزارش شد، وی برای اخذ تعهد کتبی در زندان تحت فشار است. در تاریخ ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ رزیتا واثقی به زندان مرکزی مشهد منتقل شد.

زهرا جباری به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد

زهرا جباری ۳۶ ساله و متاهل و دارای یک فرزند است که در جریان اعتراضات ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ روز قدس دستگیر شد و هنوز در زندان بسر می برد. وی در روز ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ دادگاهی شد و به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد.

معصومه یاوری به ۷ سال حبس محکوم شد

معصومه یاوری به ۷ سال حبس تعزیری در زندان رجایی شهر محکوم شد. معصومه یاوری، زن خانه داری است که به محاربه متهم شده بود و نماینده دادستان تهران تقاضای حکم اعدام برای او کرده بود. خانم یاوری دو کودک ۴ و ۱۱ ساله دارد و شوهر او سابقه محکومیت سیاسی در دهه ۶۰ دارد.

مریم اکبری منفرد از ۱۰ دی ماه در زندان

مریم اکبری منفرد یکی از این زندانیان است که ۱۰ دی ماه ۱۳۸۸ در جریان حوادث عاشورا بازداشت و راهی زندان اوین شد. وی سپس به اتهام”محاربه” به پانزده سال حبس تعزیری محکوم شد.

وی سه فرزند دارد که کوچکترین آنها پنج ساله است .

پروین جوادزاده از روز عاشورا در زندان است

پروین جوادزاده یکی دیگر از زنان زندانی بند نسوان اوین است که در شرایط بسیار دشواری به سر می برد .

جوادزاده ۲۲ ساله نیز عصر عاشورا توسط نیروهای سپاه هنگام تردد در خیابان بازداشت و اکنون در بلاتکلیفی کامل در زندان اوین به سر می برد. وی که اکنون جوانترین زندانی سیاسی زن بند نسوان اوین است، سه ماه اول بازداشت خود را به صورت کامل در یکی از سلول های انفرادی بازداشتگاه اطلاعات سپاه محبوس بوده است که این موضوع موجب لطمه های شدید روحی و جسمی به او شده است. طبق اخباری که از بند نسوان زندان اوین می رسد اتهام این دختر جوان نیز محاربه است و پرونده وی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارسال شده است .

سحر قاسمی نژاد از ۱۴ بهمن ماه در زندان

چهارشنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۳۸۸ ، سحر قاسمی نژاد بازداشت شد. ماموران با حضور در خانه وی او را بازداشت کردند. سحر قاسمی نژاد متولد سال ۶۲ است پدرش از جمله افرادی است که در دهه ۶۰ اعدام شده است، اما وی عضو هیچ گروه و جریان سیاسی نبوده است.

فاطمه خرم جو از ۱۷ دی ۸۸ در زندان

فاطمه خرم جو در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۳۸۸ بازداشت شد. وی به اتهام ارتباط با بیگانگان هم اکنون در زندان اوین به سر می برد. در تاریخ ۲ خرداد ماه ۱۳۸۹ خرم جو به درخواست دادستان با وی ملاقات داشته است.

بازداشت ماهفرید منصوریان معمار، فعال محیط زیست

نیمه شب ۱۹ بهمن‌ماه ۱۳۸۸، هم‌زمان با موج جدید بازداشت‌ها، خانم ماه‌فرید منصوریان معمار، از فعالان محیط زیست، در منزل مسکونی خود بازداشت شد. به گفته‌ی همسر وی، ماموران یک حکم کلی برای بازداشت فله‌ای به وی نشان داده و پس از تفتیش خانه و برداشتن مقداری از لوازم شخصی‌اش، او را به نقطه‌ی نامعلومی بردند. ماه‌فرید منصوریان معمار، ۵۵ سال دارد و پیش از این نیز در دهه‌ی ۶۰ به مدت شش سال در زندان بوده‌است.

زهرا بهرامی، یکی از زنان دستگیرشده روز عاشورا

زهرا بهرامی ۴۵ ساله از دستگیر شدگان روز عاشورا از زمان دستگیری تا به حال در بند ۲۰۹ زندان اوین بسر می برد. خانواده بهرامی تاکنون از داشتن ملاقات حضوری محروم هستند.

زهرا بهرامی مقیم کشور هلند و دارای ملیت ایرانی ـ هلندی است. او برای دیدن فرزندش به ایران سفر کرده بود.

عذرا قاضی میرسعید از ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ در زندان بسر می برد

عذرا قاضی میرسعید در حوادث ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ بازداشت شد. وی به اتهام محاربه به ۳ سال حبس قطعی محکوم شد. وی هم اکنون در زندان اوین بسر می برد.

بازداشت نیلوفر لاریپور شاعر، ترانهسرا و خبرنگار نشریه چلچراغ

نیلوفر لاری‌پور شاعر، ترانه‌سرا و خبرنگار نشریه چلچراغ روز ۱۳ بهمن ماه بازداشت شد.

لاری مسئول صفحه ترانه‌های مجله است که بیشتر در مورد ترانه‌های مذهبی و ریشه آن در ایران باستان مطلب می‌نوشته است و بنا به گفته دوستانش هیچ گونه فعالیت سیاسی و حزبی نداشته و حتی مطالب وبلاگی او نیز در خصوص مسایل مذهبی و دین بوده است و تنها فعالیت سیاسی لاری پور مربوط به دوران انتخابات و تبلیغات بوده که برای آقای موسوی تبلیغ می‌کرد.

تبدیل حکم اعدام مطهره بهرامی به حبس

مطهره بهرامی یکی از بازداشت شدگان روز عاشورا است که ابتدا به اعدام محکوم شد و سپس حکم وی به حبس تغییر یافت. مطهره بهرامی که روز عاشورا به اتفاق همسر، پسر، دوستِ پسرش و همچنین دوستِ همسرش بازداشت شده بود، با اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق به اعدام محکوم شده بود. پرونده او در مرحله تجدید نظر از اعدام به حبس تغییر یافت، اما محسن دانشور و مهدی دانشور، همسر و پسر مطهره بهرامی که به همراه او بازداشت شدند به اعدام محکوم شده اند.

تبدیل حکم اعدام ریحانه حاج ابراهیم به حبس

ریحانه حاج ابراهیم، به اتفاق مطهره بهرامی در روز عاشورا بازداشت شد. او نیز در حکم اولیه به اعدام محکوم شد، اما پس از آن حکم وی در دادگاه تجدید نظر به حبس تغییر یافت.

دربندیان پیش از انتخابات سال ۱۳۸۸

عالیه اقدام دوست از دی ماه ۱۳۸۷ در زندان بسر می برد

عالیه اقدام دوست به دلیل شرکت در تجمع اعتراضی علیه قوانین تبعیض آمیز در ۲۲ خرداد ۱۳۸۵ در میدان هفت تیر تهران، به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد و از دی ۱۳۸۷ برای اجرای حکم در زندان به سر می برد. عالیه اقدام دوست در اسفند ۱۳۸۸ به اتهام خواندن تاریخچه هشتم مارس در بند نسوان اوین، یک هفته در سلول انفرادی بازداشت شد و پرونده داخل زندان برای وی تشکیل شده است.

روناک صفارزاده از سال ۱۳۸۶ در زندان بسر می برد

روناک صفارزاده در سال ۱۳۸۶ بازداشت شد. صفارزاده به شش سال و ۷ ماه زندان محکوم شده است. وی هم اکنون در زندان مرکزی سنندج به سر می‌برد.

شبنم مددزاده زندانی که از ابتدای اسفندماه ۱۳۸۷ در زندان بسر می برد

شبنم مددزاده، متولد ۱۳۶۷، نایب دبیر شورای تهران دفتر تحکیم وحدت در روز یکم اسفند ماه ۱۳۸۷، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی پس از گذراندن بیش از ۷۰ روز در سلول انفرادی به بند عمومی ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. علی‌رغم صدور قرار وثیقه دستگاه امنیتی بارها با آزادی وی مخالفت کرده است. در بهمن ماه سال جاری، شبنم و برادرش فرزاد مددزاده، هریک به پنج سال حبس تعزیری و تبعید به زندان رجایی‌شهر محکوم شدند.

زینب بایزیدی از سال ۸۷ در زندان بسر می برد

زینب بایزیدی در شهر مهاباد، روز چهارشنبه ۱۹ تیرماه ۱۳۸۷ توسط نیروهای اطلاعاتی مهاباد بازداشت شد و سپس به ۴سال حبس تعزیری محکوم شد. وی پیش از این به اتهام نشر اکاذیب، تبلیغ علیه نظام اسلامی و عبور غیر قانونی از مرز به ۶ ماه حبس تعلیقی به مدت چهار سال و تبعید به زندان مراغه محکوم شده بود.

صهبا رضوانی از سال ۱۳۸۷ در زندان بسر می برد

صهبا رضوانی شهروند بهایی در آذر ماه سال ۱۳۸۷ بازداشت و به اطلاعات سمنان منتقل شد. رضوانی به ۳ سال زندان محکوم شده است. این زندانی بهایی که در سال گذشته از زندان سمنان به زندان اوین منتقل شده است هفته گذشته با وخیم شدن وضعیت جسمی و انتقالش به بهداری پس از برخورد نامناسب مسئول بهداری اوین، از مداوای وی به بهانه کمبود دارو خودداری شد. این در حالی ست که پس از انتقال مجدد وی به بهداری، پزشک دیگری که در بهداری حضور داشته بر وجود دارو به مقدار کافی گواهی داده است.