علایم  هشدار دهنده سکته  مغزی

سکته یک اورژانس پزشکی است. سکته های مغزی زمانی که جریان خون به مغز متوقف می شود اتفاق می افتند. در چند دقیقه، مرگ سلول های مغزی شروع می شود.stroke

متخصصان می گویند که  هشدارهای جدید می توانند به افراد برای  شناسایی نشانه ها و واکنش های سریع  در زمان وقوع سکته مغزی، کمک کنند.

تحقیق از سازمان سکته مغزی آمریکا نشان می دهد که یک سوم از مردم علائم هشدار دهنده سکته مغزی را نمی دانند. دانستن این نشانه ها  می تواند به نجات زندگی افراد کمک کند.

سازمان قلب آمریکا / سازمان سکته مغزی آمریکا به افراد برای یادگیری “آوایF.A.S.T ” جهت کمک به یادآوری چگونگی مشخص کردن نشانه های متداول سکته مغزی و نحوه رسیدگی به آن در زمان وقوع، اصرار می کند.

*حرف F نشان دهندهface  است (صورت) اگر یک سمت صورت بی حس شد باید عجله کرد.

*حرف A نشان دهنده arm   به این معنی است که یک بازو ضعیف شده است.

*حرف  S نشان دهنده  speak به این معنی است که صحبت کردن دشوار شده است.

*حرفT  نشان دهنده  time به این معنی است که زمان تماس با ۹۱۱ است.  سریعن با این شماره برای کمک تماس بگیرید.

این چهار حرف به شما یاد می دهد هر زمان دچار سکته مغزی شدید و یا اطرافیانتان به این عارضه دچار شدند، آن را تشخیص داده و به فوریت اقدام کنید.

سکته مغزی دومین علت منجر به مرگ و اولین علت ناتوانی طولانی مدت در دنیا است. افرادی که دچار سکته شده اند، نیازمند مراقبت های پزشکی سریع هستند. سازمان می گوید هر چقدر سکته سریع تر تشخیص داده شده و درمان شود، بهتر است.

دکتر جفری سیور، رئیس مرکز سکته جامع در دانشگاه کالیفرنیا، لوس آنجلس در اخبار منتشر شده از سازمان سکته آمریکا گفت:”تشخیص سریع سکته و تماس با ۹۱۱ بسیار با اهمیت است”.

سیور تاکید کرد:”ما راه های موثر برای درمان سکته را داریم، اما برای اینکه بیمار در بیمارستان مورد بررسی قرار گرفته و درمان هایی مثل دارو  و یا ابزارهای از بین بردن لخته های خون دریافت کند، فرصت کمی وجود دارد.”

در این خصوص پیشنهاد می شود با توجه به سطح توان مالی مان بیمه هایی نظیر بیمه  بیمارهای سخت اختیارکنیم. این بیمه به صورت های مختلف می تواند تا سقف ۲.۰۰۰.۰۰۰ دلار معاف از مالیات را پوشش دهد. مبلغ قرارداد در صورت تشخیص به بیماری توسط پزشک، از طرف شرکت بیمه، به فرد بیمه شده پرداخت خواهد شد. این بیمه به دوره زمان های متفاوت نظیر قرارداد سالانه ـ ۵ ساله ـ ۱۰ ساله ـ ۲۰ ساله و تمام عمر قابل اختیار است و حتا در صورت عدم بیماری پول به بیمه شده برگشت داده می شود. بیمه  بیماری های سخت از کودک تا بزرگسال را در بر می گیرد.

ترجمه و اقتباس از:  American Stroke Association, news release

شرکت بیمه رحیمیان Insufin  از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که  تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه  طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری  و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com   مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https:www.facebook.com/Insufin

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاوران متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت :۲۰۶۵۸۱۷ است.