شهروند- علی شریفیان: روز جمعه ی هفته گذشته جاستین ترودو، نخست وزیر دولت فدرال در تورنتو اعلام کرد که اتاوا ۸۴۰ میلیون دلار برای بهبود وسایل نقلیه عمومی به تورنتو کمک می کند. ترودو در سخنرانی کوتاهی خبر را اعلام کرد. او در بخشی از سخنانش گفت داشتن وسائل نقلیه عمومی قابل اعتماد یک «ضرورت» است.

قرار است با این بودجه که از مبلغ سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار که در بودجه لیبرال برای حمل و نقل تورنتو در نظر گرفته شده، محور عبور و مرور بلور ـ دنفورت به کلی توسعه یابد. تی تی سی اتوبوس جدید برای شهر خریداری کند و علائم رانندگی هم نوسازی شوند. این پول امسال در اختیار تورنتو قرار داده می شود.

ttc-trudeau--tory

دولت فدرال ۵۰ درصد هزینه ی پروژه هایی را که تصویب شوند، می پردازد و تصمیم گیری درباره چگونگی خرج کردن آن با تی تی سی است و اتاوا هیچ دخالتی در این امر نخواهد داشت.

جان توری، شهردار تورنتو در ارتباط با این بودجه گفت این بودجه کمک می کند که مردم با امنیت و آسایش بیشتری به امور روزانه شان برسند. تمام اتوبوس های جدیدی که با این بودجه خریداری می شود مجهز به آسانسور جهت استفاده راحت معلولین خواهد بود.

ترودو یادآور شد که من می دانم این بودجه همه مشکلات تی تی سی را حل نخواهد کرد. بر اساس برنامه ریزی هایی که شده اظهار امیدواری می شود این بودجه کمک کند بخشی از مشکلات ترافیک تورنتو را تا سال ۲۰۲۵ حل کند.