با وجود پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش برف همراه با توفان در ۲۱ دسامبر، نخستین روز زمستان و با وجود آشنایی مردم انتاریو با شرایط جوی این ناحیه …


شماره ۱۲۰۹ ـ پنجشنبه ۲۵ دسامبر  ۲۰۰۸


 

با وجود پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش برف همراه با توفان در ۲۱ دسامبر، نخستین روز زمستان و با وجود آشنایی مردم انتاریو با شرایط جوی این ناحیه، اهالی تورنتو از سفیدپوش شدن شهر کمی متعجب شدند. گروهبان ناتان هلی از پلیس انتاریو در گزارشی به تورنتواستار اعلام کرد: «با وجود اینکه در این روز تعداد تصادفات در خیابانها و بزرگراه های تورنتوی بزرگ زیاد بود، لیکن هیچ تصادف جدی رخ نداد». او همچنین افزود:«در شرایطی این چنینی کامیونهای حمل نمک و برف روب ها  به سختی مشغول کار هستند و ما تمامی رانندگان را در برخورد با این شرایط به صبر دعوت می کنیم».

در روز یاد شده مشکلات عدیده ای در فرودگاه بین المللی تورنتو رخ داد. بسیاری از پروازها با تاخیر روبرو شد و تعدادی از آنان نیز لغو شدند. از این رو در این قبیل شرایط از مسافران درخواست می شود قبل از مراجعه به فرودگاه از برقراری پرواز خود از طریق خط هوایی و یا سایت فرودگاه اطمینان حاصل کنند.


 

به گزارش اداره هواشناسی ارتفاع بارش برف در روز مذکور در تورنتو ۲۳ سانتی متر ثبت شده است. در روزهای پیش رو بارش برف ادامه خواهد داشت، لیکن مدت زمان آن کوتاه است. سازمان محیط زیست کانادا نیز روز ۹ دسامبر اعلام کرد سال ۲۰۰۸ پر بارش ترین زمان در کانادا بوده است و رکورد سال ۱۹۷۷ با ۹۷۱.۳ میلی متر را ربوده است.


 

اداره هواشناسی تورنتو پیش بینی می کند عصر ۲۴ دسامبر (شب کریسمس) برف و باران توام باشد که جای نگرانی ندارد. روز کریسمس هوا آفتابی خواهد بود و دما تا صفر درجه خواهد رسید. از سوی دیگر چند جبهه گوناگون در راه است که پس از کریسمس به تورنتو نزدیک خواهد شد، لیکن تاکنون پیش بینی دقیقی از نوع این جبهه های هوا به دست نیامده است. ولی توقع می رود بارش چندین برف و باران را پیش رو داشته باشیم.