به گزارش تورنتو استار همزمان با تلاش وکلا بر روی پرونده شکایت از شرکت میپل لیف، بسیاری از بیماران آلوده به باکتری لیستریا هنوز با این بیماری …


شماره ۱۲۰۹ ـ پنجشنبه ۲۵ دسامبر  ۲۰۰۸


 

به گزارش تورنتو استار همزمان با تلاش وکلا بر روی پرونده شکایت از شرکت میپل لیف، بسیاری از بیماران آلوده به باکتری لیستریا هنوز با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند. بر اثر این غفلت، مدیر عامل شرکت، میشل مک کین اخراج شد.

روز ۱۸ دسامبر بر اساس رای دادگاه، شرکت میپل لیف ملزم به پرداخت غرامت ۲۵ الی ۲۷ میلیون دلار به بازماندگان قربانیان این فاجعه شد و بر اساس یک توافق نامه کسانی که بر اثر مصرف گوشتهای آلوده این شرکت به دل درد مبتلا شده اند نیز مبلغ قابل توجهی غرامت می گیرند. مک کین که هم اکنون به پست سابق خود بازگشته در این باره به خبرنگاران گفت:«تمامی هدف ما طی مراحل قانونی و جلب رضایت مشتریان و خانواده هاست. این حادثه تجربه سختی برای همه بود و هدف من تنها جبران بخش کوچکی از آن است».


 

 بازگشت شرکت به وضعیت سابق و فعالیت در حوزه تولید و پخش مواد غذایی مقوله ای است که به رای دادگاه استانهای انتاریو، کبک و ساسکاچوان  ارتباط دارد. مقامات آگاه اطلاع دادند توافق دادگاه انتاریو در باب از سر گیری فعالیت این شرکت اوایل سال جاری اعلام خواهد شد.


 

بر اساس رای صادر شده کسانی که حداقل یک تا دو روز در اثر آلودگی به این باکتری دچار مشکل شده اند، مبلغ ۷۵۰ دلار ، کسانی که بین دو هفته تا یک ماه مبتلا شده اند هشت هزار دلار و در این میان افراد کم درآمد به ازای هر روز بستری شدن در بیمارستان ۷۵۰ دلار دریافت می کنند. به بازماندگان افرادی که هنگام مرگ به این باکتری آلوده بودند، مبلغ ۱۲۰ هزار دلار غرامت داده خواهد شد. مخارج تدفین به عهده میپل لیف است. به همسر بازمانده ۳۵ هزار دلار، به هر فرزند۳۰ هزار دلار و به والدین متوفا ۲۰ هزار دلار غرامت پرداخت خواهد شد.


 

تیم کلارک در مصاحبه با خبرنگار تورنتواستار اظهار کرد: «مادر من  در اثر مصرف فرآورده های گوشتی آلوده این شرکت فوت کرد. لیکن رفتار آنان برای کسی که عزیزش را از دست داده ، بسیار توهین آمیز است. واقعا از قیمتی که بر روی انسانها می گذارند متاسفم. من وضعیت آقای کین را درک می کنم. او هزینه زیادی بابت تبلیغات صرف می کند ولی ایکاش او نیز وضعیت زنی دردمند را که در برابر چشم خانواده اش با مرگ دست و پنجه نرم می کرد را درک می کرد». شهروند دیگری که مادر سالمندش در یک سرای سالمندان بر اثر مصرف فرآورده های گوشتی آلوده این شرکت فوت کرده  نیز به خبرنگاران گفت:« امیدوارم در تهیه غذا در این گونه اماکن دقت نظر بیشتری شود».


 

اکنون نکته ای که بیش از گذشته توجه همگان را به خود جلب کرده، جلب اعتماد مجدد مشتریان این شرکت است و اینکه آیا کسی به این محصولات مراجعه خواهد کرد؟ دکتر بریان ایوانس قائم مقام آژانس بازرسی غذای کانادا در گفتگویی با خبرنگار تورنتو استار در این باره گفت:«من شخصا هر انتقادی را می پذیرم و معتقدم ما در کار خود کوتاهی کردیم. لیکن پس از آن حادثه آژانس با دقت عمل بیشتری به کار خود مشغول است».