شهروند علی شریفیان: روز جمعه هفته گذشته با اینکه هنوز آتش سوزی بزرگ و بی سابقه آلبرتا ادامه داشت، نخست وزیر دولت فدرال همراه با هفت وزیر کابینه اش برای بازدید و آگاهی از وضعیت این آتش سوزی و خرابی هایی که به بار آورده به آنجا سفر کرد.

در این آتش سوزی ده ها هکتار از مناطق فورت مک موری سوخت، و شمار زیادی از بیش از نود هزار تن از مردم هنوز به خانه های خود برنگشته اند.

دیدار ترودو با آتش نشانان و ماموران سرویس دهی در فورت مک موری

دیدار ترودو با آتش نشانان و ماموران سرویس دهی در فورت مک موری

جاستین ترودو در این سفر با مردم، آتش نشان ها و کارمندان خدمت رسانی به مردم و همچنین خانم ریچل نوتلی، نخست وزیر آلبرتا دیدار و گفت وگو کرده است.

ترودو در یک سخنرانی که خطاب به ماموران ایمنی و آتش نشانی ایراد کرد، ضمن تشکر از تلاش های آنان برای زحمات و کارهای ارزشمندی که انجام داده و همچنان به آن مشغول هستند گفت من تصویری از این فاجعه داشتم ولی حالا که از نزدیک دیده ام ابعاد این فاجعه برایم به صورت روشن تر و دقیق تر معلوم شده است. او در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیران و ماموران آتش نشانی گفت که کانادایی ها نمی توانند گستردگی این آتش سوزی مهیب را دریابند. برای آنها درک این موضوع از راه دور آسان نیست.

حدود ۱۱۰۰ مامور آتش نشانی از هفت استان کانادا برای کمک به همکاران خود در آلبرتا برای مهار این حریق بی سابقه به فورت مک موری رفته اند. به درخواست خانم نوتلی و آنها که در این منطقه و دیگر مناطق آلبرتا بر اثر آتش سوزی و توقف تولید نفت از کار بیکار شده اند، نخست وزیر وعده داد که همانند مناطق بسیار دیگری بر طول مدت پرداخت بیمه بیکاری افزوده شود.

ترودو در حالی به سفر خود پایان داد که قول داد همراه با مسئولان و مردم منطقه در بازسازی خرابی ها تمام تلاش خود را به کار بگیرد، اما بنا به گفته رهبران و نمایندگان احزاب اپوزیسیون معلوم نیست ترودو چه طرح ها و برنامه هایی برای انجام این کار دارد.