محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران در پیامی کوتاه که از یک شبکه خصوصی تلویزیونی در بریتانیا پخش شد، فرارسیدن کریسمس را تبریک گفت.  


شماره ۱۲۱۰ ـ پنجشنبه  ۱ ژانویه ۲۰۰۹


 

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران در پیامی کوتاه که از یک شبکه خصوصی تلویزیونی در بریتانیا پخش شد، فرارسیدن کریسمس را تبریک گفت. این پیام به زبان فارسی از شبکه ۴ تلویزیونی بریتانیا پخش شد و با زیرنویس انگلیسی برای مخاطبان بریتانیایی ترجمه شد.

احمدی نژاد در پیام خود ضمن تبریک سالروز میلاد عیسی مسیح گفته است که جهان امروز نیازمند صلح است. او گفت که اگر عیسى مسیح امروز روی زمین بود، براى اصلاح نظام اقتصادى و سیاسى جهان مبارزه مى کرد.

سردبیر بخش خبری شبکه ۴ تلویزیون بریتانیا گفت که آقای احمدی نژاد از رهبران قدرتمند و با نفوذ در میان کشورهای خاورمیانه است و این شبکه امسال فرصت تبریک کریسمس را به او داده است تا "دیدگاه متفاوتی به جهان" را به مخاطبانش عرضه کند.

اما یک سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا از تصمیم این شبکه تلویزیونی برای پخش این پیام انتقاد کرد و گفت اگرچه رسانه ها آزاد هستند تا درباره آنچه منتشر می کنند تصمیم بگیرند، اما پخش پیام آقای احمدی نژاد می تواند باعث "رنجش" در داخل و خارج کشور شود.

شماری از نمایندگان پارلمان بریتانیا هم از پخش پیام سیاستمداری که به گفته آنان "شخص متعصب خطرناکی" با عقاید ضدیهودی و ضدهمجنسگرایان است، خشمگین شدند.