در زمانی که در سفر خارج از کانادا به سر می برید، چنانچه بیمار شدید می توانید این کمک ها را دریافت کنید:

* در بیشتر هتل های گردشگری پزشک وجود دارد که می تواند خدمات درمانی فراهم کند. همچنین هتل ها می توانند ترتیب ملاقات با پزشکان محلی را هم بدهند.

در صورت داشتن بیمه سفر، با شماره محلی که قبلا به شما داده شده یا با مرکز درمانی در کانادا تماس بگیرد و برای مراجعه سوال کنید.

در صورت نیاز به کمک اورژانسی، اغلب بهترین گزینه نزدیکترین بیمارستان است. در برخی کشورها، آمبولانس ممکن است متداول نباشد. از هرگونه وسیله نقلیه ممکن برای رسیدن به بیمارستان استفاده کنید.

 travel--insurance

اورژانس های پزشکی

در صورت داشتن اورژانس پزشکی در زمان خارج از کشور، مسئولان در نزدیکترین Canadian government office می توانند برای فراهم آوردن خدمات زیر کمک کنند :

* یک فهرست از پزشکان، کلینیک ها و بیمارستان ها فراهم می کنند.

* با نزدیکترین فرد که در برگه وکالت آمده در موارد ضروری تماس می گیرند.

* برای تماس با شرکت بیمه کمک می کنند.

* با اجازه شما ، با پزشک تان در کانادا تماس گرفته و کمک می کند که پزشکتان از طریق پزشکان درمانگر محلی در جریان پرونده پزشکی شما قرار گیرد.

* برای ترخیص از بیمارستان و انتقال سلامت خدمات فراهم می کند.

 لطفا توجه داشته باشید که دولت کانادا کارهایی که در پایین می آید را انجام نمی دهد:

*صورتحساب پزشکی و بیمارستان را پرداخت نمی کند.

*هزینه ترخیص، آمبولانس هوایی و سایر خدمات مشابه را نمی پردازد.

*تصمیمی در ارتباط با کارهای درمانی شما نمی گیرد.

*دخالتی در کارهای درمانی شما نمی کند.

*توصیه قانونی یا پزشکی فراهم نمی کند.

*بیمه مسافرتی با هدف دستیابی به آرامش روانی مسافر در طول سفر تبیین شده، بنابراین عاقلانه این است که با اخذ بیمه از پرداخت هزینه های سنگین در وضعیت های اضطراری جلوگیری کنیم.

با توجه به فصل مسافرت، توصیه می کنیم بیمه های تکمیلی و بیمه های مسافرتی، ـ از بیمه های کوتاه مدت توریستی تا طولانی مدت، بیمه  های دانشجویی و دانش آموزی  ـ خریداری کنید. چرا که ضمن آرامش شما از پوشش هایی نظیر، پرداخت هزینه های پزشکی و بستری در بیمارستان در خارج از کشور مبدا ـ جابجایی یا بازگرداندن بیمه شده به کشور در صورت بیماری و یا هرگونه حادثه ـ پرداخت هزینه های فوریتی دندانپزشکی ـ سرقت و یا مفقود شدن گذرنامه و خدمات مربوط به تاخیر ورود چمدان و یا تاخیر در پرواز هواپیما ـ بازگرداندن جسد متوفی به کشور مبدا ـ بازگرداندن کودکانی که بدون سرپرست مانده اند ـ آمبولانس و یا هلی کوپتر در صورت وقوع حادثه ـ دارو تا سقف تعیین شده در بیمه نامه ـ  فیزیوتراپی ـ پرستار خصوصی و آزمایشات پزشکی مورد نیاز از جمله سی تی اسکن برخوردار خواهید شد.

شایان ذکر است بیمه های ویزیتور در کانادا تا سقف ۳۰۰ هزار دلار و صادره از آمریکا با توجه به سن افراد تا سقف ۵ میلیون دلار و بیمه های تراول صادره از  کانادا تا سقف ۱۰ میلیون دلار و همچنین بیمه های دانشجویی تا سقف ۲ میلیون دلار است.

ترجمه و منابع: travel.gc.ca  و www.cover4u.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید. news@insufin.com

شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱ جوابگوی سوالات شما عزیزان می باشد. از شما علاقمندان رادیو و تلویزیون دعوت می شود بیننده برنامه ما در سراسر دنیا از کانال تصویر ایران دوشنبه ها ساعت ۶:۳۰ عصر به وقت تورنتو باشید.

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید.

www.cover4u.ca

www.insufin.com

www.sherkatbimeh.com

www.youtube.com/sherkatbimeh

www.facebook.com/Insufin