شماره ۱۲۰۰ ـ پنجشنبه ۲۳ اکتبر ۲۰۰۸
بیمه های مسافرتی

Travel Insurance

در ادامه بیمه های درمانی ویژه محصلین و دانشجویان به سئوالاتی برخورد خواهیم کرد نظیر:

بیمه تحصیلی چیست؟ و شرایط اخذ بیمه تحصیلی چگونه است؟

حق بیمه پرداختی چه مقدار است؟ انواع و اقسام پوشش های بیمه تحصیلی چیست؟ چگونگی تقاضای بیمه تحصیلی! قوانین بیمه تحصیلی (Policy) و در نهایت چگونگی مطالبه (Claim).

از اینکه می بایست بیمه تحصیلی تهیه کنیم جای بحث و گفت و گو نیست. علیرغم تشویق دولت در این خصوص می بینیم که در صورت اتفاق و حتی بیماریهای ساده چه هزینه های سنگینی می بایست پرداخت شود.

و همچنین می بایست حتی الامکان این نوع بیمه درمانی تحصیلی را به صورت فردی خریداری کنیم و در تمام طول دوره بدون وقفه از پوشش آن برخوردار باشیم. دیده می شود بعضی از بیمه های درمانی تحصیلی گروهی در فاصله بین ترم های تحصیلی پوشش بیمه ای نداشته و ندارد و بالطبع ریسک و خطر و بیماری را نمی توان پیش بینی کرد و چه بسا در ایام بین ترم های تحصیلی مشکل بیماری پیش آید.

در این خصوص لازم به ذکر است که یکی از بیمه های فوق از پوشش بسیار خوب، بالغ بر ۱۰۰۰۰۰۰ دلار و همچنین پوششهای جانبی دیگر نظیر پوشش در حین پرواز برخوردار است.

در خصوص دانشجویان و محصلین و افرادی که اقامت کانادا را ندارند و با ویزای دانشجویی تحصیلی وارد خاک کانادا می شوند می توانند این نوع بیمه را با پوشش کامل و با قیمت ارزانتر از بیمه های مسافرتی معمول (ویزیتور به کانادا) خریداری کنند.

تقاضاکننده این نوع بیمه و یا به عبارتی دیگر شخصی که بیمه می شود، می بایست:

ـ حداکثر ۶۵ سال سن و یا کمتر داشته باشد.

ـ تحت پوشش بیمه درمانی دولتی استان و یا دولت فدرال نباشد.

ـ شخص متقاضی بیمه، وضعیت سلامتی و جسمی مناسب داشته باشد.

ـ شخص متقاضی بیمه در این نوع بیمه نامه می بایست دانش آموز و یا دانشجو باشد. در این خصوص معرفی نامه از انستیتو، موسسه، مدرسه کانادایی نیاز است. و یا اینکه دانشجو در حال اتمام دوره تحقیقات دکترا در موسسه، انستیتو و یا دانشگاه کانادایی باشد.

از مزایای خوب دیگر این نوع بیمه نامه و در حهت رفاه حال بیشتر و قیمت مناسب تر، این است که خانواده شخص دانش آموز، دانشجو و یا محقق می تواند به شرط پرداخت حق بیمه تحت پوشش قرار بگیرد، که به مراتب ارزانتر و از پوشش بسیار متنوع و خوبی برخوردار خواهند بود.

این بیمه نامه با تنوع پوشش بسیار خوب، بالغ بر ۱۰۰۰۰۰۰ دلار پوشش و پوشش های جانبی دیگر نظیر پوشش حادثه در حین مسافرت (پرواز) از مبدا تا مقصد پرواز و همچنین پوشش بیمه در اثر قطع عضو که ناشی از تصادف و یا نابینایی و یا قطع دست و پا در اثر تصادف و حتی بیمه عمر (گرچه بسیار محدود و تخصصی) نبوده و نیست، در اثر تصادف، در این نوع بیمه نامه طراحی شده است.

نرخ این نوع بیمه نامه سالانه ۴۷۰ دلار و دارای پوشش یک میلیون دلار است.

در غالب بیمه ها، علی الخصوص در این نوع بیمه نامه، بیمه های کمکی(Rider) با پوشش جانبی خود را به خوبی نشان می دهند. لازم به ذکر است بیمه عمر این نوع بیمه نامه مبلغ ۱۵۰۰۰ دلار است و در صورت تصادف که منجر به قطع عضو و یا دست و پا و نابینایی شود دارای پوشش ۱۵۰۰۰ دلار است. و دیگر اینکه پوشش بیمه در اثر تصادف در حین پرواز، ۱۰۰۰۰۰ دلار است. و اما بیمارستان و دکتر و دارو و …

در این خصوص به ادامه مقالات در آینده توجه فرمایید.




* محمد رحیمیان کارشناس بیمه و سرمایه گذاری است.

ایمیل نویسنده:

info@insufin.com