با شروع فصل گرما و تعطیلات، کشتی های کروز یکی از امکانات سفر تفریحی ست که بسیاری مایلند از آن استفاده کنند. کشتی های کروز معمولا دارای خدمات پزشک داخل کشتی هستند، گرچه ممکن است در بندرگاه هایی که کروز توقف دارد برای شما مشکل بیماری به وجود آید. در بنادری که توقف می کنید، در مورد خوردنی ها و آشامیدنی های سالم، نکات ایمنی لازم را دریافت کنید. امن ترین گزینه این است که آنچه مسئولان کروز برای گردش زمینی به شما توصیه می کنند، انجام دهید. در غیر اینصورت، اگر مشکلی پیش آمد و راهی بیمارستان شدید کشتی کروز ضرورتا از شما مراقبت نخواهد کرد و حتی ممکن است بدون شما آنجا را ترک کند.

 بیماری دریایی یا دریا گرفتگی بر برخی از مسافران دریا تاثیر می گذارد. قبل از سفر با پزشک درباره اقداماتی که در این زمینه باید انجام دهید، صحبت کنید.

به دلیل تراکم جمعیت در کشتی تفریحی، شیوع بیماری های عفونی مانند آنفولانزا یا بیماری های روده یا معده همراه با اسهال و استفراغ می تواند اتفاق بیفتد. واکسیناسیون بهترین راه مقابله در برابر آنفولانزا است. راه مهم دیگر برای حفاظت از خودتان از بیماری یا انتشار میکروب چه در کشتی خارجی و چه در بندر این است که دستانتان را به خوبی و مداوم بشویید.

cruise-ship

 توصیه های اضافه  Advice for cruise travellersعمومی برای سفر سلامت را ببینید تا مطمئن شوید که شما در طی سفر با کروز سلامت هستید.

سفر در حالی که نامی شاد و خاطره انگیز در خود نهفته دارد می تواند با بی دقتی به تراژدی دردناکی مبدل گردد. بیمه مسافرتی با هدف دستیابی به آرامش روانی مسافر در طول سفر تبیین شده، بنابراین عاقلانه این است که با اخذ بیمه از پرداخت هزینه های سنگین در وضعیت های اضطرابی جلوگیری کنیم.

بیمه های مسافرتی، جهت پوشش هزینه های پزشکی که به صورت پیشامدهای تصادفی و یا اضطراری و بیماری است، برقرار شده است. همچنین مواردی مانند گم شدن چمدان، دیر رسیدن به پرواز، نیاز به آمبولانس هوایی، برگشت مسافر به کشور خودش، فیزیوتراپی، بستری شدن در بیمارستان و حتا عمل جراحی و ده ها مورد دیگری که در یک بیمه مسافرتی وجود دارد. دیگر پوشش برگشت بیمه شده به کشور اصلی  است، و این در حالتی است که در صورت نیاز، ادامه معالجه و یا استراحت پس از توجه و پوشش های پزشکی اولیه بنا به نظر پزشک و تایید بیمه امکان پذیر است. زمان خروج  از کشور مبدا و ورود به کشور مقصد و نوع بیمه و توجه به واجد شرایط بودن، بایدها و نبایدها از دیگر نکات ظریف هر بیمه ای از جمله بیمه های مسافرتی است.  در مسافرت های کروز توجه و اهمیت بیشتری می بایست داشت، چرا که عدم دقت موجب عدم پوشش خواهد شد، لذا فراموش نکنید بیمه مسافرتی را حتمن از شخصی متخصص در این امر دریافت کنید تا در زمان مطالبه متوجه کاستی های بیمه که در اثر عدم تجربه و دانش ارایه دهنده آن می تواند رخ دهد نشوید. فراموش نکنید برای اینکه از ۱۰۰ درصد پوشش بیمه استفاده نمایید حتمن قبل از مراجعه به بیمارستان و یا دکتر و مراکز درمانی سرپایی با شماره تلفنی که در بیمه نامه و یا کارت بیمه نامه مسافرتی جهت مواقع اضطراری آمده است تماس گرفته شود.

همیشه در نظر داشته باشید که هرگز بدون بیمه به سفر نروید، زیرا حادثه، لحظه، مکان و سن نمی شناسد.

ترجمه و منابع: www.travel.gc.ca  و www.cover4u.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

news@insufin.com

*شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱ جوابگوی سئوالات شما عزیزان می باشد. از شما علاقمندان رادیو و تلویزیون دعوت میشود بیننده برنامه ما در سراسر دنیا از کانال تصویر ایران دوشنبه ها ساعت ۶:۳۰ عصر به وقت تورنتو باشید.

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ ورسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید