شهروند ـ تروریست مظنونی که هفته گذشته درصدد یک حمله قریب الوقوع در انتاریو بود، به گفته ی خانواده اش به ضرب دو گلوله توسط پلیس سوار کانادا کشته شد. وین درایور(Wayne Driver) ، یک افسر بازنشسته ارتش که جوانترین پسرش، آرون درایور،  پس از جاسازی یک وسیله انفجاری در داخل یک تاکسی توسط پلیس در انتاریو کشته شد، گفت که قصد دارد  روز پنجشنبه یک مراسم تشییع جنازه اسلامی را بنا به خواست فرزندش برایش برگذار کند.

وین درایور پدر آرون درایور

وین درایور پدر آرون درایور

او گفت که کل خانواده به عقاید آرون احترام می گذارد. آنها از طریق نتایج کالبد شکافی فهمیدند که آرون از طریق دو گلوله که اولی به طحال و بعدی به قلب و کبد اصابت کرده کشته شده است. وین درایور می گوید در حالی که مرگ پسرش بسیار غم انگیز است، اما او پلیس را مقصر نمی داند و معتقد است که آنها به وظیفه ی خود عمل کرده اند.

پدر آرون به خاطر نمی آورد که کی پسرش را برای آخرین بار دیده است.  واقعیت این است که آرون سالها بود که با خانواده اش بیگانه شده بود . او در سن ۱۶ سالگی خانه را ترک کرد و بعد از ترک تحصیل به شکل گروهی با جمعی از دوستانش زندگی می کرد. به گفته پدرش، آرون، به دلیل از دست  دادن مادرش در سن ۷ سالگی و برادرش در سن ۱۹ سالگی از لحاظ عاطفی ضربه فراوانی خورده بود. او گفت که از روی آوردن پسرش به اسلام حمایت می کرد تا زمانی که متوجه شد او تبدیل به یک اسلامگرای افراطی شده است. در سال ۲۰۱۴ سازمان امنیت و اطلاعات کانادا با آرون تماس گرفت و این زمانی بود که این خانواده با این واقعیت زشت روبرو شدند.

aaron_driver

درایور می گوید وقتی برای اولین بار نظرات آنلاین آرون را، که به همراه عکس هایی از گورهای دسته جمعی و بدن های بی سر بود، مشاهده کرد شوکه و از شدت ناراحتی  فلج شده بود. آرون به او گفته بود این انسانها به عقیده ی او سزاوار این نوع مرگ هستند!

روز دوشنبه وزیر امنیت عمومی  در اتاوا اعلام کرد که دولت لیبرال در حال ایجاد برنامه ای است تا از طریق آن بتواند به کسانی که در خطر “رادیکالیسم و افراطی گری”  قرار دارند نزدیک شود.

مرگ آرون برای خانواده اش دردناک بود . این اتفاق بیانگر این بود که مردم کانادا باید بدانند سازمان های امنیتی کانادا و شرکای جهانی شان ۲۴ ساعته و هر روزه در حال بررسی و کنترل تهدیدها و خطرات بالقوه تروریستی هستند.