خبرگزاری هرانا ـ معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محروم کردن فرزندان از تحصیل را جرم دانست و تأکید کرد که یارانه سرپرست خانوارهایی که از تحصیل فرزندان ممانعت می‌کنند، قطع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از جوان آنلاین، احمد میدری که دیروز در جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان فارس سخن می‌گفت، با بیان اینکه برای حل مشکل کودکان کار و بازماندگان از تحصیل، سه مؤلفه را باید مورد توجه قرار داد، گفت: “اولین مؤلفه ایجاد حساسیت و دومین موضوع ایجاد اراده سیاسی لازم و سومین مؤلفه ارائه راهکار مناسب برای حل مشکل است.”

میدری، تعداد کودکان بازمانده از تحصیل را در ایران بیش از ۳۵۰ هزار نفر اعلام کرد و با بیان اینکه ۲۰ هزار نفر از این تعداد مربوط به استان فارس است، از اینکه آمار دقیق این‌گونه مشکلات در کشور مشخص نیست، گفت: لازمه حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی داشتن تصویری روشن از وضعیت و چگونگی آسیب اجتماعی موضوع بحث است.

money

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، تنها راه‌حل مشکلات مختلف را مشارکت مردم در امور دانست و گفت: “متأسفانه به‌ دلیل آمرانه بودن سیستم اداری، کارآمدی لازم وجود ندارد”.

وی ضمن اشاره به آمار اعتیاد در کودکان ادامه داد: “در هر سال حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار ایرانی موفق به پایان کامل تحصیل و اخذ دیپلم نمی‌شوند. این آمار بسیار بالایی برای ایران محسوب می‌شود. اگرچه آمار واقعی ممکن است بالاتر هم باشد”.

شایان ذکر است، در خرداد ماه سال جاری، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از قطع یارانه خانواده‌هایی که از تحصیل فرزندانشان ممانعت می‌کنند، خبر داده بود.