روز ۱۴نوامبر، روز جهانی بیماری قند، برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ توسط سازمان بین المللی دیابت و بهداشت جهانی برای اعلام خطر بیماری دیابت در سرتاسر جهان معرفی شد. هر ساله روز جهانی دیابت با موضوعات و مقالاتی در رابطه با دیابت برگزار می شود. امسال هم انجمن دیابت کانادا،کنفرانسی در آتاوا هفتم نوامبر با حضور بیش از ۲۰ دانشمند و محقق برجسته از سراسر کانادا در خصوص  موضوعات و مقالات شامل دیابت، مدیریت و تحقیق و آمار، روش زندگی افراد دیابتی و آسیب پذیری های دیابت برگزار شد.

 آیا می دانید، بیش از ۱۹۳ میلیون نفر از اینکه بیماری دیابت دارند بی اطلاع هستند.

امروزه میلیون‏ها نفر از این بیماری رنج می‌برند و این در حالی است که بررسی‏ها نشان داده‌اند سن ابتلا به این بیماری روزبه‌روز در حال کاهش است و می توان گفت یکی از بزرگترین ریسک های اطراف ما است.

و اما از نقطه نظر مالی؟ ما احتمالن باید همان جوانب احتیاطی را در نظر بگیریم که  برای هرگونه احتمال خطر سلامت دیگر. حال سئوال این است  در صورتی که بیماری بر توانایی ادامه زندگی ما تاثیر گذاشت چگونه به زندگی ادامه دهیم؟ و  یا حتا اینکه در آن زمان به دنبال بیمه مناسب باشیم، امکان پذیر است؟

health-insurance

محققان سلامت عمومی باور دارند که بیماری های ناشی از قند (دیابت، چاقی مفرط،  علایم متغیر و باقی آنها) منجر به افزایش تعداد ملاقات با پزشک، بستری شدن های طولانی و متناوب تر، مصرف داروی بیشتر و مراقبت های سرپایی  می شود که تمامی اینها تقاضا برای سیستم سلامت را افزایش خواهد داد. به عنوان مثال، آژانس سلامت کانادا تخمین می زند که داشتن دیابت احتمال بستری شدن یک فرد را سه برابر می کند.

بیمه بیماری های سخت می تواند از ۲۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰.۰۰۰ دلار معاف از مالیات، پوشش در اختیار متقاضی قرار دهد. برای هر یک از ما چنین شرایطی ممکن است پیش آید بیمه در این خصوص موجب می شود از نظر مالی پوشش مناسب داشته باشیم و از پس هزینه های مالی و تعهدات برآییم.

ترجمه و منابع: diabetes.ca    و  www.cover4u.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل میآوریم که تجربه های خوب وبد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی میباشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمیشود.

پرسشهای خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱ جوابگوی سئوالات شما عزیزان میباشد.از شما علاقمندان رادیو و تلویزیون دعوت میشود بیننده برنامه ما درسراسر دنیا از کانال تصویر ایران دوشنبه ها ساعت ۶:۳۰ عصر به وقت تورنتو باشید.

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ ورسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید:

 www.insufin.com

www.facebook.com/Insufin”