شهروند ـ به قرار اطلاع دکتر رضا مریدی، وزیر پژوهش، نوآوری و علوم با آقای هوان آلسس  سرکنسول امریکا در تورنتو در دفتر وزارتی ملاقات کرد. در این ملاقات روابط انتاریو در امریکا بویژه در زمینه همکاری های پژوهشی و علمی و تجاری کردن نتایج پژوهش های علمی ـ اختراعات و ابداعات انجام شده در مؤسسات پژوهشی، دانشگاهی و بیمارستان های آکادمیک مورد بررسی قرار گرفت. اقتصاد انتاریو و امریکا بیش از پیش به سمت اقتصاد بر مبنای علوم و تکنولوژی و بهره برداری تجاری از ابداعات و اختراعات پیش می رود و نقش بخش تولید سنتی تحت تأثیر بخش تکنولوژی قرار می گیرد. با توجه به این که بیش از نیمی از ظرفیت علمی و تکنولوژی کانادا در استان انتاریو متمرکز است توسعه همکاری در زمینه علوم و اختراعات با امریکا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

قابل توجه است که طی چند سال گذشته دکتر رضا مریدی به عنوان وزیر دولت انتاریو با رؤسا، وزرا و دیپلمات های کشورهای گوناگون ملاقات و گفتگو کرده است.

دکتر رضا مریدی (راست) و هوان آلسس

دکتر رضا مریدی (راست) و هوان آلسس

به قرار اطلاع او به اتفاق همسرشان در میهمانی رسمی نخست وزیر به افتخار ملکه الیزابت پادشاه کانادا و سپس در میهمانی دیگری به افتخار پرنس چارلز ولیعهد کانادا شرکت داشته است. به علاوه او میهمانداری پادشاه و ملکه هلند در مؤسسه علمی مارس،  ملاقات با رئیس جمهور فلسطین و نخست وزیر اسرائیل (به اتفاق نخست وزیر) را می توان نام برد.

اضافه بر این وی با وزرا، سفرا و دیپلمات های کشورهای امریکا، آلمان، هلند، مجارستان، یونان، ترکیه مقدونیه، آلبانی، ژاپن، چین، تایوان، کره جنوبی، قزاقستان، ارمنستان، آذربایجان، هند، سریلانکا، بنگلادش، پاکستان، افغانستان، عربستان سعودی، اردن، اسرائیل، فلسطین، تونس، آفریقای جنوبی و نیجریه ملاقات و بر حسب مورد درباره گسترش روابط اقتصادی- علمی- دانشگاهی و انرژی اتمی بین انتاریو و آن کشورها گفتگو کرده است.

دکتر رضا مریدی (راست) میهماندار ملکه و پادشاه هلند در موسسه مارس

دکتر رضا مریدی (راست) میهماندار ملکه و پادشاه هلند در موسسه مارس

دولت انتاریو با کشورهای چین، هندوستان، آلمان، اسرائیل، سنگاپور قراردادهای همکاری علمی و تکنولوژی دارد و علاوه بر آن موسسات دانشگاهی و پژوهشی انتاریو با موسسات مشابه در کشورهای اروپایی ـ امریکایی همکاری های نزدیکی دارند.

توسعه روابط بین المللی در زمینه آموزش عالی، علوم و تکنولوژی یکی از برنامه های توسعه اقتصادی انتاریو است که وزارت علوم و نوآوری پیگیر آن است.