وزارت امنیت داخلی آمریکا در گزارشی نسبت به افزایش فعالیت گروه های افراطی راستگرا در خاک این کشور هشدار داده است.

شهروند ۱۲۲۵  پنجشنبه  ۱۶ اپریل  ۲۰۰۹


 

بی بی سی: وزارت امنیت داخلی آمریکا در گزارشی نسبت به افزایش فعالیت گروه های افراطی راستگرا در خاک این کشور هشدار داده است.

این گزارش خاطرنشان می کند که افراطیون راستگرا از وضعیت نامناسب اقتصادی و ریاست جمهوری اولین سیاهپوست در آمریکا بهره برداری کرده و به جذب نیرو می پردازند.

این گزارش وزارت امنیت داخلی آمریکا برای مقام های پلیس محلی در سراسر این کشور ارسال شده و در آن قید شده که ادامه بحران اقتصادی می تواند محیط مناسبی را ایجاد کند تا گروه های برتری طلب سفیدپوست و افراطیون ضد حکومت به جذب نیرو بپردازند.

روزنامه واشنگتن تایمز نوشته که این گزارش تنها به گروه های نژادپرست و مروج نفرت نمی پردازد، بلکه گروه هایی را هم که اختیارات دولت فدرال را رد کرده و خواهان اختیارات محلی هستند در بر می گیرد.

وزارت امنیت داخلی گفته که از طریق همکاری با پلیس محلی به جمع آوری اطلاعات درباره فعالیت این گروه ها در خاک آمریکا خواهد پرداخت.

این گزارش همچنین می گوید گروهی از کهنه سربازان آمریکایی که از جنگ عراق و افغانستان به کشور بازگشته اند، به این گروه ها پیوسته اند. کهنه سربازان طبق این گزارش یکی از اهداف گروه های دست راستی برای جذب نیرو محسوب می شوند.

اف بی آی می گوید نزدیک به دویست کهنه سرباز آمریکایی به گروه های کوکلوس کلان و ملت آریایی که از گروه های نژادپرست هستند، پیوسته اند.

هراس از اعمال محدودیت در حمل سلاح های گرم توسط کنگره آمریکا و همچنین بازگشت گروهی از کهنه سربازان که دچار ناراحتی هایی از جنگ عراق و افغانستان هستند، می تواند به طور بالقوه منجر به ظهور گروه های تروریستی یا افراطیونی شود که به انجام حملات خشونت آمیز دست می زنند.

مقام های وزارت امنیت داخلی آمریکا خاطرنشان کرده اند که این تهدیدها تاکنون بیشتر منحصر به لفاظی بوده و منجر به برنامه ریزی برای انجام حملات نشده است.

وزارت امنیت داخلی در این گزارش از افزایش خرید سلاح و گلوله به مقدار زیاد توسط راستگرایان افراطی ابراز نگرانی کرده و می گوید این افراد از اعمال محدودیت هایی در خرید و فروش سلاح هراس دارند.

به نوشته روزنامه واشنگتن تایمز، پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) روز دوشنبه اعلام کرد که از نوامبر سال پیش تا کنون بیش از هفت میلیون نفر خواهان دریافت گواهی عدم سوء پیشینه برای خرید سلاح شده اند.

این گزارش از گروه های فعال راستگرای افراطی نام نمی برد اما به بمبگذاری سال ۱۹۹۵ در اوکلاهما توسط تیموتی مک وی، کهنه سرباز آمریکایی اشاره می کند که منجر به کشته شدن ۱۶۸ نفر شد.

سیاست های کنترلی دولت آمریکا پس از حوادث تروریستی یازده سپتامبر و همچنین رشد اقتصادی منجر شد تا این گروه های راستگرای افراطی به حاشیه بروند.

این گزارش می گوید خطر فعالیت گروه های تروریستی کوچک و یا افرادی که به تنهایی دست به اعمال خشونت بار بزنند بیشتر از سال های قبل شده است.

طبق این گزارش، برخی از گروه های افراطی از سیاست های باراک اوباما در قبال مساله مهاجرت، گسترش برنامه های اجتماعی برای مهاجران و وضع محدودیت ها برای سلاح های گرم برای جذب نیروهای جدید استفاده می کنند.