شهروند ـ نمایشنامه ی “The Death of the King” به کارگردانی سهیل پارسا، مدیر هنری کمپانی “عصر جدید” (Modern Times Stage) ، عنوان سومین تئاتر برتر تورنتو در سال ۲۰۱۶ را از آن خود کرد. سهیل پارسا توانست در این تئاتر که از تاریخ ۲۶ مارچ تا ۱۰ آوریل ۲۰۱۶ در Theatre Centre بر روی صحنه بود به زیبایی داستان بهرام بیضایی را که الهام گرفته از تاریخ ایران است به تصویر بکشد؛ داستان جسد یک پادشاه که در خانه ی یک آسیابان فقیر پیدا می شود. معلوم نیست که چه کسی این پادشاه را کشته و به چه دلیل کشته شده است و برای حل کردن این معما سهیل پارسا هوشمندانه به هر فرد خانواده ی آسیابان این فرصت را می دهد که هرکدام برای مدتی، با تعویض هنرمندانه ی نقش ها، در هیئت این پادشاه ظاهر شده و ایفای نقش کنند.

یکی از بازیگران “عصر جدید” به نام بهاره یراقی، که در” Death of the King” در نقش دختر آسیابان ظاهر شده بود نیز عنوان ششمین بازیگر تئاتر تورنتو سال ۲۰۱۶ را به دست آورد.

سهیل پارسا به کمک بازیگران قدرتمند، طراح صحنه تروور شولناس( Trevor Schwellnus ) و صدا توماس رایدر پاین ( Thomas Ryder Payne) ، توانست بیننده را بر روی صندلی میخکوب کرده و تجربه جادویی را برای وی رقم بزند.

سهیل پارسا

شهروند این موفقیت را به سهیل پارسا، کارگردان برجسته ی تئاتر کانادا تبریک می گوید.