شهروند ـ دلایل سرگرم کننده ای وجود دارد که کانادایی با سال ۲۰۱۶ خداحافظی کرده و مشتاقانه به استقبال سال ۲۰۱۷  بروند. یکی از این سرگرمی ها پدیده ی کسوف  است که در تاریخ ۲۱ آگوست از ساعت ۱۰:۱۵ صبح رخ خواهد داد و به گفته ی NASA  در بسیاری از نقاط آمریکا شمالی کسوف کامل برای اولین بار از سال ۲۰۰۸ دیده خواهد شد.

اتفاق بعدی جشن ۱۵۰ سالگی اتحاد کاناداست که برای آن بودجه ای معادل ۲۱۰ میلیون دلار در نظر گرفته شده است و بسیاری از شرق تا غرب و شمال تا جنوب کانادا در پی آماده کردن مقدمات و تهیه و تدارکات برای آن هستند. می توانید برای اطلاع از کنسرت ها و برنامه های این جشن به وب سایت Canada 150  به آدرس http://canada.pch.gc.ca/eng/1468262573081 سری بزنید.

اتفاق بعدی که به مناسب ۱۵۰ سالگی کانادا برای علاقمندان در نظر گرفته شده است گرفتن کارت عبور رایگان برای دیدن پارک های ملی کانادا، مکان های تاریخی و مناطق حفاظت شده ی دریایی است. شما می توانید از طریق وب سایت Parks Canada به آدرس http://www.pc.gc.ca/eng/index.aspx برای گرفتن این کارت عبور رایگان اقدام کنید.

اتفاق دیگر “بازی های جهانی ملل بومی” است که برای اولین بار است در کانادا انجام می شود. این بازی ها که از تاریخ ۲ تا ۹ جولای در ادمونتون برگزار می شود، طیف وسیعی از بازی های بومی این مردم و روش های سنتی آنها در ماهیگیری و قایق رانی را در بر خواهد گرفت. این بازی ها آخرین بار در برزیل برگزار شد.