شهروند ـ فرح طاهری: یکشنبه ۵ فوریه ۲۰۱۷، جشن بیست و پنجمین سالگرد انتشار شهروند در سالن مرکز هنرهای نمایشی ریچموندهیل برگزار شد. در این جشن بیش از پانصد تن از یاران و دوستداران شهروند از گوشه و کنار تورنتوی بزرگ شرکت کرده بودند. از همه ی آنها سپاسگزاریم که با وجود خودشان به جشن ما گرمی بخشیدند.

برنامه با سپاس و خوشامدگویی نسرین الماسی و حسن زرهی شروع شد. الماسی چنین  گفت:

دوستان سلام و خوش آمدید. به خانه ی خودتان شهروند خوش آمدید. این یک تعارف نیست، بلکه یک واقعیت است. شهروند حاصل خرد جمعی ایرانیان در خارج از ایران و صد البته بویژه جامعه ی ایرانی کانادایی و باز مشخص تر تورنتوست.

اگر از تمام عزیزانی که خود دست این طفل نوپا را گرفتند و یاری اش دادند تا به این جا برسد بخواهم نام ببرم بی شک به لیست بلند بالایی خواهیم رسید که بیش از نیمی از وقت برنامه ی امشب را خواهد گرفت.

اغراق نیست اگر بگویم هزاران شاعر و نویسنده و مقاله نویس و گزارشگر و همراه و همکار، فکر و اندیشه و خرد و خلاقیتشون را در اختیار شهروند گذاشتند  تا او به ۲۵ سالگی برسد.

شهروند در بیست و شش جولای ۱۹۹۱ به کوشش حسن زرهی، مسعود منصورزاده و شکیبا دیلمقانی پا به دنیا گذاشت و قطعا با همه ی فراز و نشیب ها و پستی و بلندی ها، شهروند همیشه قدردان پایه گذارانش خواهد بود.

از همه ی همکارانمان در دفتر شهروند که در بخش های مختلف با جان و دل و خلوص نیت کار می کنند و به فکر و ایده شهروند مادیت می بخشند سپاسگزاریم.

از همه ی آگهی دهندگان شهروند که باعث می شوند چرخ شهروند بگردد تشکر می کنیم، بی حمایت آنان قطعا شهروندی در کار نبود.

از خوانندگان شهروند که او را رسانه ی خود می دانند و با نگاه نقادانه و دلسوزانه شان مراقبش هستند و خطاهاش رو گوشزد می کنند سپاسگزاریم.

قدردان شما عزیزانی هستیم که با شرکت تان در این برنامه ما را حمایت کردید.

لطفا به پشتیبانی تان از شهروند ادامه بدهید با خواندنش، با انتقاد کردنش، با آگهی دادن به او. شهروند بخشی به نام دایرکتوری دارد که در ازای ۱۰۰دلار سالانه اسم و شماره تلفن کسب و کار شما را تبلیغ می کند. دوستان و آشنایان تان  را تشویق کنید که  کسب و کارشان را در این بخش تبلیغ کنند چرا که این گامی موثر در تأمین هزینه های شهروند است و صد البته شکوفایی بیشتر نشریه.

و اما از همه مهمتر، از هنرمندان عزیز شهرمان که چشم و چراغ جامعه ایرانی در تورنتو هستند و با هنرشان فرهنگ و هنر رنگارنگ و متکثر ایران را به ما ایرانیان و نیز جوامع میزبانشان می شناسانند، بخصوص هنرمندانی که امشب بدون هیچگونه چشمداشتی این شب زیبا را برای شما تدارک دیدند، سپاسگزاریم. برایتان شب خوشی را آرزو می کنیم.

و حسن زرهی، سردبیر شهروند تنها به این بسنده کرد که بگوید، شاید باورتان نشود، آدمی با جیب خالی، اما چنین احساس ثروتمند بودن بکند و قطعا دلیلش وجود شما عزیزان است که همیشه در کنار ما بوده اید و حمایتمان کرده اید.

 و اما حامیان مالی برنامه که بدون حمایتشان شهروند نمی توانست چنین جشنی تدارک ببیند، و سپاسگزارشان هستیم عبارت بودند از:

Times Group

C-living

صرافی طاهری

فریبا الهی (بروکر)

TAS

Modern Times Stage

مهشید یوسفی (مشاور املاک)

رشیدی (حسابداران قسم خورده)

Liberty

ارز ملل

عابد دارایی فر(مشاور املاک)

مینو درخشان (بروکر)

مهناز ماهوروند(متخصص وام)

محمدرضا روحی (دفتر حقوقی)

نان و شیرینی پارس

QUAD

حسابداری گیله وا

صرافی پرسپولیس

و آقای علی وکیلی

در کنار حامیان مالی، پشتیبانان هنری ما، هنرمندان شهرمان بودند که به یاری آمدند و با هنرشان شورآفرین جشن شهروند شدند.

اول از همه باید از امیر رهبر و گلرخ امینیان سپاسگزاری کنیم که ضمن اجرای موسیقی، کار هماهنگی و برنامه ریزی اجراها را نیز برعهده داشتند.

امیر رهبر با نواختن پیانو، تنظیم اجراها با خوانندگان مختلف را با هنرمندی تمام برعهده گرفت. او با سلیمان واثقی، شیلا نهرور، حسن انعامی و گلرخ امینیان به زیبایی نواخت و اجراهایی ماندگار به جا گذاشت.

گلرخ امینیان، یکی از ستاره های این شب (این را تنها ما نمی گوییم که ای میل ها و تلفن های شما نیز مؤید این نظر ماست که کار درخشان گلرخ امینیان را ستوده اید)، گردانندگی صحنه را برعهده داشت و با سلیمان واثقی (سلی) و حسن انعامی دوخوانی داشت و خود نیز به زیبایی به زبان فرانسه و فارسی از ترانه های شاد فولکلور ایران خواند و همه را مبهوت هنرش کرد.

شهروز احمدی، خواننده خوش صدای کرد، و همراه همیشگی شهروند که در تمام برنامه های شهروند هنرش را عرضه کرده است،  آغازگر نیمه ی اول جشن بود و چند ترانه به کردی خواند.

پس از آن گروه تازه تأسیس شیراز متشکل از آراز سالک (تار)، پدیده احرارنژاد (تار)، علی مسعودی (تنبک و دف) و ماهان نه رودی(سنتور) نواختند و همخوانی کردند.

در ادامه گروه سلیمان واثقی (سلی) متشکل از : امیر رهبر (پیانو)، دریا زنوزی (ویلنسل)، سیاوش کاوه (کمانچه) و با همخوانی گلرخ امینیان اجرا داشتند.

دکتر رضا مریدی، نماینده پارلمان انتاریو از حوزه ی ریچموندهیل و وزیر پژوهش، نوآوری و علوم انتاریو، با حضور بر روی صحنه، از خدمات فرهنگی بیست و پنج ساله ی شهروند و دست اندرکاران آن تشکر کرد و دو لوح تقدیر از سوی خانم کاتلین وین نخست وزیر انتاریو و خانم النور مک ماهون، وزیر توریسم، فرهنگ و ورزش انتاریو به نسرین الماسی (مدیر تحریریه) و حسن زرهی (مدیر مسئول و سردبیر شهروند) اهدا کرد.

گفتنی است که در این جشن، آقای علی احساسی، نماینده پارلمان فدرال از حوزه ی ویلودیل نیز حضور داشتند.

۱–shahrvand–sponsors
۱–shahrvand–soley
۱–shahrvand–shiraz
۱–shahrvand–shila
۱–shahrvand–rahbar
۱–shahrvand–people-2
۱–shahrvand–people-1
۱–shahrvand–Moridi
۱–shahrvand-moghaddas
۱–shahrvand–michel-parsa
۱–shahrvand-greeting
۱–shahrvand–golrokh–anami
۱–shahrvand-ehsasi
۱–shahrvand–afsahi
behrang
Javad-Talee
jamshid-barzegar
zerehi-almasi
soley
shokri

در وقت استراحت بین دو نیمه، میهمانان با شیرینی های بسیار خوشمزه ی نان و شیرینی پارس، یکی از حامیان جشن، پذیرایی شدند.

در نیمه ی دوم شیلا نهرور، خواننده ای که صدایش شما را به سبزی جنگل های شمال ایران می برد، به همراهی امیر رهبر، دو ترانه ی گیلکی اجرا کرد.

حسن انعامی، خواننده ی اپرا و سرپرست گروه کر مانا، با صدای پرقدرت خود، دو ترانه ی ترکی و انگلیسی خواند. انعامی را در این اجراها امیر رهبر همراهی کرد. ترانه ی ترکی انعامی به صورت همخوانی با گلرخ اجرا شد. انعامی ترکی می خواند و گلرخ فارسی و در آخر هر دو به ترکی ترانه را به پایان بردند. اجرایی بسیار زیبا و تأثیرگذار و ماندنی.

نوبت به اجرای گلرخ رسید که به تنهایی بر روی صحنه با صدای سوپرانوی زیبایش ترانه ای به فرانسه خواند و بعد با مهارت آن را به ترانه ای شاد و فولکلور ایرانی پیوند داد و تمام سالن را به وجد آورد.

بخش پایانی برنامه، هنرنمایی گروه عندلیب به سرپرستی شاهو عندلیبی بود.

در این گروه، شاهو کردی می خواند و شیلا نهرور گیلکی و این دو خطه ی زیبای ایران ـ کردستان و گیلان ـ را با نوای موسیقی به یکدیگر پیوند دادند.

اعضای گروه عندلیب عبارت بودند از: شاهو عندلیبی آهنگساز و سرپرست گروه و خواننده بخش کردی، کوروش بابایی (کمانچه)، ساناز نخجوانی(قانون)، پدیده احرارنژاد (تار)، رضا منبع چی(بم تار)، علی مسعودی (دف، دایره، دهل)، شیلا نهرور (خواننده گیلکی)، محمد کمالی (همخوان و خواننده گیلکی)، مهسا بیگدلو (همخوان)، مهناز راد (همخوان)، گلنار قزوینیان (همخوان).

اما افرادی در پشت صحنه بودند که همراهی و زحمات آنها، حاصل را بر روی صحنه به نمایش می گذارد.

رضا مقدس، مسئول صدابرداری، در تمام طول برنامه، با دقت و وسواس خاص خود صداها را تنظیم کرد.

حسین افصحی در برنامه ریزی و اجرا کمک های فراوانی به ما کرد.

کتایون فتاحیان، مدیریت صحنه را برعهده داشت. کامران امینیان، امیر پسندیده و فریبا درخور داوطلبانه امور پشت صحنه را انجام می دادند.

مهدی ترابی کیا (Artotastic) و کامران امینیان عکاسی مراسم را برعهده داشتند و بهرنگ رهبری فیلمبرداری از مراسم را انجام داد که از همه ی این عزیزان و لطف شان بی نهایت سپاسگزاریم.

در بین برنامه ها، پیام های تصویری تبریک نویسندگان، هنرمندان و روزنامه نگاران برای بیست و پنجمین سال انتشار شهروند پخش می شد.

محمدتقی اسماعیلی، جمشید برزگر، عباس شکری، جواد طالعی، رضا علامه زاده، تقی مختار و مسعود نقره کار لطف کرده و پیام های تصویری خود را ارسال کرده بودند. پیام های کتبی هادی خرسندی و اکبر ذوالقرنین  نیز توسط حسین افصحی، نویسنده و کارگردان تئاتر خوانده شد.

این برنامه یکی از موفق ترین و خاطره انگیزترین برنامه های شهروند بود که مدیون حمایت کنندگان مالی و نیز هنرمندان محبوب شهرمان هستیم. بی گمان در نبود هر یک از این دو بخش تدارک چنین شبی امکان پذیر نبود.

چنین اقبال و استقبالی مسئولیت شهروند را در قبال کار و نیز خوانندگانش که در سراسر دنیا پراکنده اند گوشزد می کند.

ما شهروندیان امیدواریم با کار صادقانه مان نشان دهیم که شایستگی چنین حمایت هایی را داریم.

مجموعه ویدیوهای این جشن را در بخش تصویری شهروند ببینید.