جعفری در حقیقت کپسول های انواع ویتامین ها و املاح را با عطر و بوی دلپذیر خود همراه دارد و سبب یک دنیا بهزیستی و سلامتی می شود. جعفری در خونسازی بدن نقش دارد و بهترین دارو برای کمک به هضم و جذب غذا در دستگاه گوارش می باشد. جعفری انرژی را افزایش می دهد و از خستگی بی مورد جلوگیری می نماید، دوست قلب و عروق است و از رسوب کلسترول در داخل عروق جلوگیری می کند. ترکیبات موجود در جعفری در سلامتی دندانها و استحکام استخوان ها نقش دارند. این سبزی خوش رنگ و خوش عطر اشتهاآور است و از بروز و پیشرفت التهاب بدن مانند درد مفاصل پیشگیری می کند. افرادی که جعفری را در رژیم غذایی روزانه خود به هر صورت منظور می نمایند خیلی کمتر به بیماری های کلیوی و مجرای ادراری دچار می شوند و از همه مهمتر این منبع انواع ویتامین ها و املاح، سبب تقویت سیستم ایمنی بدن گشته و در نتیجه بیماری های مزمن به وجود نمی آیند.

جعفری به علت داشتن کلروفیل با کیفیت بالا و زیاد در تمیزی خون نقش دارد و از آن سم زدایی می کند. این عمل جعفری در سلامت کبد و کلیه نقش دارد و این دو عنصر مهم بدن می توانند به موقع سم زدائی نموده و آن را از بدن خارج سازند. در جعفری انواع ویتامین های B به فراوانی وجود دارد و ویتامین های A و C و بتا کاروتن موجود در آن در کمتر سبزی دیگری دیده می شود. جعفری هم چنین حاوی مقدار زیادی کلسیم ، منیزیوم، فسفر، آهن، منگنز، پتاسیم، سولفور و ویتامین K است.

روغنی در جعفری وجود دارد که رشد غده سرطانی مخصوصاً سرطان ریه را متوقف می کند و مواد سرطانزا را از کار می اندازد. مخلوط آب هندوانه و آب جعفری یکی از بهترین و مقوی ترین نوشابه ها است.

اگر بیماری قند دارید گردو بخورید

درباره رابطه مصرف مغز گردو و سلامتی قلب و عروق و پیشگیری و کنترل بیماری قند چندین مطالعه علمی جالب انجام گرفته. اخیراً مرکز تحقیقاتی دانشگاه YALE مقاله ای منتشر کرده مبنی بر اینکه خوردن حدود دو انس یا حدود ۶۰ گرم گردو در روز سلامتی قلب و عروق بیماران دیابتی را تضمین می نماید. ما می دانیم که قلب و عروق و کلیه بیماران مبتلا به بیماری قند به علت وجود مقدار زیادی قند در عروق که نمی تواند به مصرف برسد دچار ضایعاتی می گردند. تاثیر مغز گردو از داروهایی که برای پائین آوردن کلسترول خون و حفظ قلب و عروق به کار می روند چشمگیرتر است. تنها ضرر و زیان مصرف مغز گردو خاصیت افزایش وزن آنست، زیرا دو اونس گردو در بدن حدود ۳۵۰ کالری تولید می کند. این مقدار برای افرادی که وزن ایده ال و فعالیت بدنی دارند مهم نمی باشد ولی در افرادی که چاق هستند و کمتر ورزش کرده یا فعالیت بدنی دارند سبب دردسرهایی خواهد شد. به طور کلی مصرف روزانه دو عدد گردو توصیه می شود.

چای بابونه ضد خستگی و افسردگی

بابونه یا CHAMOMILE گیاه داروئی است که بشر از هزاران سال قبل آن را می شناخته و گیاه شناسان ایرانی تا به حال ۳۹ نوع بابونه را در خاک ایران شناسائی کرده اند. ترکیبات چای بابونه به علت داشتن مواد شیمیایی مؤثر در به وجود آوردن آرامش و رفع خستگی نقش مهمی در سلامتی بدن دارند. محققان کانادایی طی بررسی های علمی بر روی بابونه دریافتند که نوعی فلاوونوئید به نام APIGENIN در بابونه وجود دارد که در عملکرد آنزیم ها و هورمون هایی که در بروز و پیشرفت افسردگی نقش دارند، تاثیر داشته و آنها را از کار می اندازد و سبب نوعی آرامش می گردد. اثر این فلاوونوئید مخصوص بر روی سلول های مغزی مانند داروهای والیوم و XANAX می باشد ولی تفاوت آن با داروهای شیمیائی در این است که هیچ نوع عوارض جانبی به وجود نمی آورد. در ضمن بابونه حاوی مقداری اسید امینه GLYCINE است که در آرامش و استراحت سلول های عصبی و بافت های ماهیچه ای نقش دارد. چای بابونه یکی از پر طرفدارترین و پر مصرف ترین چای گیاهی است که در سراسر دنیا مصرف می گردد. مصرف سه فنجان چای بابونه در روز توصیه می گردد.

تاثیر طیف مغناطیسی در بروز بیماری قند

افرادی که به مدت طولانی در معرض طیف مغناطیسی قرار می گیرند بیشتر از دیگران به بیماری قند نوع یک و دو دچار می شوند. این گزارشی است که توسط دانشگاه TRENTمنتشر گردیده که موجب نگرانی است. ما شب و روز در معرض فرکانس های الکترومگنتیک مانند انواع ماشین های برقی، تلفن های همراه، کامپیوتر و غیره هستیم و گاهی در محیطی زندگی می کنیم که در نزدیکی های آن ترانسفورموتورهای قوی و یا مسیر عبور سیم های برق با قدرت بالا قرار دارد که اثرات آن در بروز چند نوع سرطان ثابت گردیده است. این بار محققان دریافتند که این دسته از طیف مغناطیسی می تواند امکان بروز بیماری قند را افزایش دهد. در این بررسی گلوکز خون افرادی که در کنار طیف مغناطیسی قرار داشتند مانند کار کردن با کامپیوتر و غیره، با افرادی که چنین نمی کردند مقایسه گردید. جالب اینکه افرادی که در کنار دستگاه های الکتریکی کار می کنند گلوکز خون آنها بالا می رود و وقتی از آن دور می شوند گلوکز خون کاهش می یابد و اگر محل کار کردن و نشستن و زندگی کردن در محیط آلوده به طیف های مغناطیسی برای مدتی ادامه یابد این امر می تواند امکان بروز بیماری قند را افزایش دهد. برای چند و چون عمل طیف های مغناطیسی بر روی بدن و بروز بیماری نیز مطالعات دقیق تری باید انجام گیرد، زیرا این اولین مطالعه علمی در این مورد است و نیاز به بررسی های دیگر است.

آمار سخن می گوید

هر ساله حدود ۱۰ میلیون کودک زیر ۵ سال در کشورهای در حال رشد جانشان را از دست می دهند که ۵۳ درصد از آنها به خاطر گرسنگی و بیماریهای سوءتغذیه است. فقط کمبود ویتامینA در رژیم غذائی روزانه سبب مرگ یک میلیون کودک در سال می شود.

بهتر است باور کنید

می گویند افرادی که به عارضه افسردگی و استرس دچار هستند اگر موز بخورند احساس نوعی آرامش می کنند، زیرا موز حاوی مقدار زیادی از اسید امینه ترپتوفان است که سبب افزایش ترشح سروتونین مغز می شود و در نهایت نوعی آرامش و خوش خلقی را به وجود می آورد.

*دکتر پرویز قدیریان استاد دانشگاه مونتریال در تغذیه، استاد دانشگاه مک گیل در سرطان شناسی، کارشناس سازمان بهداشت جهانی و همکار شهروند است.

www.allnaturalremedies.net