شهروند ـ آرش عزیزی: ماه اپریل بود که خبری هولناک رسانه‌های استان ساسکاچوان در غرب کانادا را فرا گرفت. داستین لا فورچونِ ۲۶ ساله را به بیمارستانی در رجینا بردند. او شکنجه شده بود و بخش‌هایی از لبش و کلِ‌ زبانش را با چاقو بریده و تکه تکه کرده بودند. وزن او، که قبلا ۱۱۰ کیلو بود، به ۴۰ کیلو رسیده بود.

ماجرا از این قرار بود که هم‌اتاقی سابق داستین، داستین وارد پکستونِ‌۳۰ ساله، به این حرکت دست زده بود. این هفته خبری آرام‌کننده برای خانواده لافورچون از راه رسید و آن این‌که این مرد اهل بریتیش کلمبیا بالاخره دستگیر شده. تحقیقات نشان می‌دهد او ماه‌ها لا فورچون را گروگان گرفته، زندانی کرده و شکنجه می‌کرده است.

داستین در شهر کالگری زندگی و کار می‌کرد که در ماه ژانویه ناگهان ناپدید شد. بدون این‌که خانواده‌اش بدانند، آپارتمانی در شهر رجینا هم به نام او اجاره شده بود.

پلیس در مصاحبه با رسانه‌ها گفته است از همان چهار ماه پیش که این ماجرا آغاز شده این پرونده پیچیدگی‌های بسیاری داشته است. کارآگاه داگ کریپن از کالگری به سی تی وی نیوز گفت:‌ »پرونده از بریتیش کلمبیا تا وینیپگ را در طول چهار استان در بر می‌گرفت و شامل آژانس‌های پلیس مختلف می‌شد. چالش دوم هم این بود که قربانی به علت مصدومیت‌هایش نمی‌توانست نزد پلیس کالگری شهادت بدهد».

مادر قربانی می‌گوید او اکنون بهبود یافته: ‌«غذا می‌خورد، حرف می‌زند، می‌خندد. از نظر جسمی بسیار سالم و بسیار پایدار است» اما داستان سلامت روانی او متفاوت است. مادرش می‌گوید: «داستین هرگز آن‌چه بود نمی‌شود.»

 

داستین لافورچون بر تخت بیمارستان