شهروند- روز سه شنبه یک نشست اضطراری متشکل از وزرای دارایی فدرال و انتاریو و شهردار تورنتو برای بررسی افزایش بی سابقه ی قیمت مسکن در انتاریو و بالارفتن نرخ اجاره بها برگزار شد. در پی این نشست و با توجه به نگرانی های دولت و بانک کانادا که اعلام کرده است تحمل این وضعیت بیشتر از این امکان پذیر نیست. چارلز سوسا، وزیر دارایی انتاریو از یک طرح ۱۰ بخشی برای کنترل اجاره بها و تعدیل بهای مسکن در انتاریو خبر داد که قرار است طی هفته ی آینده از آن رونمایی گردد. بر اساس این طرح فوریتی اجاره بهای آپارتمان ها، چه قبل و چه بعد از سال ۱۹۹۱ نمی تواند بیش از ۱.۵ درصد بالای تورم سالیانه یعنی رقمی معادل ۳.۵ درصد افزایش یابد.

جان توری (راست) و چارلز سوسا (چپ) به سخنان بیل مورنو وزیر دارایی کانادا گوش می دهند

همچنین برای کنترل قیمت مسکن قرار بر این است تا جرایم سنگینی برای افرادی که خانه های خود را خالی نگه می دارند در نظر گرفته شود و در میزان مالیات های پرداختی برای املاک خریداری شده نیز تغییرات اساسی انجام گیرد.

افزایش قیمت مسکن و اجاره بها در انتاریو یکی از مسایلی است که این روزها تیتر اصلی خبرهای کاناداست و  شهروندان کانادایی را بسیار نگران کرده است تا جایی که برخی بر این باورند استانی مانند انتاریو و بویژه تورنتو، بزرگترین شهر کانادا، به شهری بسیار گران تبدیل شده است که بسیاری از افراد توانایی گذران زندگی را در آن ندارند و دولت فدرال باید هرچه سریع تر در این زمینه چاره اندیشی کند.

سوسا می گوید که در ایجاد مقررات به منافع خریداران و فروشندگان احترام می گذارد و تمام تلاش بر این است تا افراد کمترین میزان ضرر را متحمل شوند.  این اتفاق در یک شب  نیفتاده است و راه حل آن هم یک شبه به انجام نمی رسد، اما دولت با تمام جدیت در پی آن است تا این بازار پر از اغتشاش را به حالت متعادل در بیاورد.