تیم بدمینتون زنان ایالات متحده برای شرکت در مسابقات بین المللی بدمینتون دهه فجر راهی ایران شده است. ورزشکاران آمریکایی سه شنبه سوم فوریه، ۱۵ بهمن وارد  …


شماره ۱۲۱۵ ـ پنجشنبه  ۵ فوریه ۲۰۰۹


 


 

تیم بدمینتون زنان ایالات متحده برای شرکت در مسابقات بین المللی بدمینتون دهه فجر راهی ایران شده است. ورزشکاران آمریکایی سه شنبه سوم فوریه، ۱۵ بهمن وارد ایران می شوند و تا نهم فوریه در این کشور خواهند بود.

مقام های آمریکایی می گویند تیم این کشور به دعوت مقام های ایرانی به این کشور سفر کرده و امیدوارند در ماه ژوئیه پذیرای تیم ملی بدمینتون ایران در کالیفرنیا باشند.

حضور ورزشکاران زن آمریکایی در تهران بخشی از برنامه دولت این کشور برای گسترش مبادلات مردمی با ایران است و در این حال، نخستین اقدام دولت باراک اوباما در این راستاست.

وزارت خارجه آمریکا در زمان ریاست جمهوری جورج بوش از سال ۲۰۰۶ تلاش کرد با افزایش مبادلات تیم های ورزشی و هنرمندان دو کشور، دیپلماسی مردمی با ایران را تقویت کند.

اما رویکرد جدید دولت باراک اوباما در روابط با ایران و تلاش برای برقراری گفتگوی مستقیم با این کشور باعث شده که محافل سیاسی در واشنگتن به سفر تیم بدمینتون آمریکا به تهران به طور ویژه ای نگاه کنند.

تاکنون چندین تیم ورزشی ایران و آمریکا به کشورهای یکدیگر سفر کردند و گروهی از هنرمندان نقاش ایرانی در واشنگتن دی سی نمایشگاهی برپا کردند.

در کل ۳۲ ورزشکار آمریکایی و ۷۵ ورزشکار ایرانی در دو سال گذشته به کشورهای یکدیگر سفر کرده اند که از اعضای تیم های کشتی، وزنه برداری، بسکتبال، تنیس روی میز و واترپلو دو کشور بوده اند.

تیم ورزشی آمریکا ۱۲ عضو دارد که هشت تن از آنها ورزشکار، دو تن مربی و بقیه از مدیران فدراسیون بدمینتون ایالات متحده هستند.