آمار جهش ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای روسیه، برزیل و هند نشان می‌دهد که همه‌گیری کووید-۱۹ در جهان هنوز به پایان نرسیده.

موارد گسترش ابتلا به ویروس کرونا در گوشه ‌وکنار جهان، از هند گرفته تا آفریقای جنوبی و مکزیک، همچنان دیده می‌شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، شمار مبتلایان روسیه و برزیل، بعد از آمریکا، در رتبه‌های دوم و سوم جهان قرار گرفته‌اند و این نشان می‌دهد همه‌گیری هنوز به پایان نرسیده است. آمریکا با یک میلیون و ۵۰۰ هزار مبتلا و ۹۰ هزار جان‌باخته در مقام اول جهان قرار دارد.

شمار مبتلایان روسیه، هند، و برزیل در حالی جهش یافته که در بسیاری از کشورهای آسیا، اروپا، و ایالات متحده آمریکا، به سبب کاهش موارد تازه ابتلا و برای بازگشایی تدریجی اقتصادها، از مقررات قرنطینه کاسته می‌شود.

صدها هزار تن در نقاط مختلف جهان، از جمله کارگران خودروسازی‌های آمریکا، آموزگاران مدارس فرانسه و کارکنان مجتمع‌های خرید در تایلند، با رعایت مقررات حفاظتی، سر کار بازگشته‌اند.

در هندوستان، جهش ابتلا به بیماری از مرز ۱۰۰ هزار بالاتر رفت، و روزی ۴ هزار نفر افزایش می‌یابد. بیشترین ابتلا مربوط به استان‌هائی است که کارگران مهاجر بعد از فرار از قرنطینه در شهرهای بزرگ، به آنها مراجعت کرده‌اند.

روسیه روز سه‌شنبه از ابتلای ۹۳۰۰ نفر دیگر خبر داد. به این ترتیب شمار کل مبتلایان گزارش‌شده‌ این کشور ۱۴۷ میلیون نفری به ۳۰۰ هزار رسیده است که نیمی از آنها در شهر مسکو هستند. دولت روسیه شمار مرگ و میر در این کشور را ۲۸۰۰ تن گزارش داده است. این در حالی است که کارشناسان می‌گویند رقم واقعی قطعاً بسیار بیشتر از این تعداد است و در روسیه برای بسیاری از جان‌باختگانی که تست کرونای آنها مثبت بوده، تحت عنوان بیماری‌های مزمن، جواز دفن صادر شده است.

آمار رسمی برخی کشورها از جمله روسیه، چین، و ایران قابل راستی‌آزمایی توسط کارشناسان مستقل نیست و نمی‌تواند معتبر و نهایی تلقی شود.

مراکز کنترل و پیشگیری بیماری در آفریقا، در ۵۴ کشور، مجموعا ۸۸ هزار مورد تائید شده ابتلا، و ۲۸۰۰ جان‌باخته گزارش داده‌اند.

در آمریکای لاتین مجموعا ۴۸۰ هزار مورد ابتلا و ۳۱ هزار مرگ گزارش داده شده. در این میان، کشور برزیل با ۲۵۰ هزار مبتلا،‌ در مقام سوم جهان قرار دارد.

صدای امریکا