پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران صاحب سومین مربی خود در فصل جاری شد. نلو وینگادا مربی ۵۵ ساله پرتغالی با حضور در دفتر باشگاه پرسپولیس یک قرارداد  …


شماره ۱۲۱۶ ـ پنجشنبه  ۱۲ فوریه ۲۰۰۹


 

پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران صاحب سومین مربی خود در فصل جاری شد. نلو وینگادا مربی ۵۵ ساله پرتغالی با حضور در دفتر باشگاه پرسپولیس یک قرارداد همکاری ۱۸ ماهه را به امضاء رساند.

به این ترتیب این مربی پس از افشین قطبی و افشین پیروانی، تا پایان فصل آینده و در جریان لیگ قهرمانان آسیا هدایت باشگاه پرسپولیس را به عهده خواهد داشت.

وینگادا کار مربی گری خود را در سال ۱۹۸۱ با تیم پرتغالی بلننزز (Belenenses) آغاز کرد که در آن فصل به دسته دوم لیگ پرتغال سقوط کرد.

او در بین سالهای ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۱دستیار کارلوس کیروش در تیم ملی زیر بیست سال پرتغال بود و پس از آن در سال ۱۹۹۶ هدایت تیم ملی عربستان را به عهده گرفت.

او پس از قهرمانی عربستان سعودی در جام ملت های آسیا در آن سال پس از گذراندن دوره ای کوتاه در تیمهای پرتغالی هدایت تیم الزمالک مصر را به عهده گرفت و در سال ۲۰۰۴ این تیم را به قهرمانی لیگ برتر مصر رساند، اما پس از آن مورد توجه تیم ملی المپیک مصر قرار گرفت.

اما این مربی پرتغالی در پی ناکامی از رساندن تیم فوتبال المپیک مصر به مرحله نهایی رقابت های المپیک پکن از سمت خود استعفا کرد.

نلو وینگادا در تازه ترین تجربه خود به عنوان سرمربی تیم ملی اردن برگزیده شد که پس از ناکامی در رساندن این تیم به مرحله چهارم مقدماتی آسیا (۷ امتیاز از شش بازی در گروه سه مقدماتی آسیا با کره شمالی، کره جنوبی و ترکمنستان) از این سمت کنار رفت.

وینگادا در شرایطی مربی گری پرسپولیس را به عهده می گیرد که این تیم با ۴۳ امتیاز از ۲۵ بازی و پس از استقلال و ذوب آهن در مکان سوم جدول لیگ برتر ایران قرار دارد.

او در اولین آزمون، در روز جمعه ۱۳ فوریه در داربی پایتخت بر روی نیمکت پرسپولیس خواهند نشست.