شهروند ـ روز سه شنبه در شبکه های اجتماعی عکسی از سعید ملکپور منتشر شد که او را بر تخت بیمارستان نشان می داد. در این عکس اثری از سعید ملکپوری که عکس های پیش از زندان او در همه جای اینترنت پخش شده، نیست. او حالا مرد میانسالی ست که از ۳۳ سالگی در زندان به سر می برد. چهارم اکتبر ده سال از زندانی بودن او گذشت بدون یک روز مرخصی در حالی که نیمی از این مدت را زیر سایه ی مجازات اعدام گذرانده است.

مادامی که او در زندان بود،  پدرش درگذشت، همسرش طلاق گرفت، خواهرش مجبور به مهاجرت شد و به همین سادگی زندگی او از هم پاشید.

سعید ملکپور دانش آموخته ی دانشگاه شریف، دارای کارت اقامت دائم کانادا و در حال ادامه تحصیل در این کشور بود، تا اینکه برای دیدار از پدر بیمارش به ایران می رود. بعد از مدت کوتاهی دستگیر می شود. نرم افزاری که ملکپور برای آپلود عکس در کانادا ساخته و به خریداران عرضه کرده بود، یک نفر خریده و در تهیه یک سایت پورنو استفاده کرده بود.

با توجه به اینکه نام سازنده ی نرم افزار در دسترس بود، نظام قضایی ایران به جای دستگیری مدیران سایت پورنو، ملکپور را دستگیر و با شکنجه وادار به اعتراف علیه خود می کنند.

گفته می شود که سعید به دلیل بیماری به بیمارستان منتقل شده، اما در حالی که هنوز تحت درمان بود، به زندان بازگردانده شده است.

لازم است سیاستمداران کانادا درخصوص وضعیت یکی از شهروندان مقیم این کشور که در کشوری دیگر در حبس به سر می برد، اقدامی جدی و عملی انجام دهند.

جامعه ی ایرانی باید خواست آزادی سعید ملکپور را به میان سیاستمداران کانادایی ببرد و در این راه از هیچ کوششی کوتاهی نکند.