شهروند- آزاده داودی: به گفته ی مقامات برگزارکننده جشنواره بین المللی فیلم تورنتو که به نام اختصاری TIFF شهرت دارد، دیگر زمان آن رسیده است که در استراتژی های برگزاری این جشنواره بازنگری و تغییرات اساسی که آن را تجربه های “transformative” می نامند در آن اجرایی شود.

اعداد و ارقام و آمار نشان می دهد که این جشنواره به میزان زیادی مخاطب خود را از دست داده است. این کاهش در تعداد تماشاچی می تواند ناشی از دو نکته اساسی باشد: بازار فیلم دیدن به شکل سنتی آن دیگر چندان داغ نیست و یا قیمت بلیت ها باعث شده است که به دلیل تورم در این سال ها افراد کمتری بتوانند از عهده آن بر بیایند. بر همین اساس سازمان TIFF می خواهد طی یک برنامه ی مدیریتی ۵ ساله این جشنواره را از حالت سنتی آن خارج کرده و با اضافه کردن برنامه ها و روش های مدرن روز آن را به تجربه ای دلنشین برای نسل حاضر تبدیل کند و به آنها این امکان را بدهد که بعد از حضور در هر جلسه فیلم دیدن، دانشی را نیز کسب کنند.

همچنین امسال بلیت هایی با قیمت بین ۱۰ الی ۱۸ دلار به افراد زیر ۲۵ سال ارائه خواهد شد که اگرچه بار مالی زیادی را برای این سازمان دارد، اما به نسل جوان این امکان را خواهد داد که به راحتی در این جشنواره حضور پیدا کرده و از برنامه های ویژه آن بهره مند شوند.

قرار است ۲۴ امین جشنواره بین المللی فیلم تورنتو TIFF 2017 که از تاریخ ۷ الی ۱۷ سپتامبر برگزار می شود به تجربه ای بی مانند برای علاقمندان بدل شود.

در جشنواره فیلم امسال بسیاری از ستارگان هالیوودی از جمله آنجلینا جولی، خاویار باردم، اما استون، جورج کلونی، مت دیمون، نیکول کیدمن و بسیاری دیگر برای حضور بر روی فرش قرمز این جشنواره به تورنتو خواهند آمد.