شهروند- کتابخانه ی عمومی تورنتو با الهام گرفتن از یک ایده جالب توسط  worldwide literary map، دست به ابتکار جالبی زده است و نقشه ی شهر تورنتو را بر اساس کتاب هایی که در محله های مختلف این شهر به امانت گرفته می شود و در بین اهلی تورنتو محبوبیت دارد، طراحی کرده است.

این نقشه نشان می دهد که مردم تورنتو علاقه زیادی به کتاب های ژانر دلهره آور و هیجان انگیز دارند. این نقشه نشان می دهد که در هر محله ی این شهر و در هر یک از شعبه های کتابخانه ی عمومی تورنتو چه کتاب هایی بیشتر به امانت برده شده است و با در نظر گرفتن بالاترین رتبه در لیست، آن محله بر روی نقشه به آن کتاب اختصاص داده شده است. به عنوان مثال این نقشه نشان می دهد که کتاب Do Not Say We Have Nothing نوشته ی مادلین تین و برنده جایزه ی گیلر سال ۲۰۱۶ در تمامی تورنتو از محبوبیت ویژه ای برخوردار است و به عنوان پرطرفدارترین کتاب سال ۲۰۱۷ شناخته شده است.

در محله های شمالی شهر تورنتو علاقه ی زیادی به رمان های کلاسیک مانند “مزرعه ی حیوانات”، “کشتن مرغ مقلد” و “کیمیاگر” وجود دارد و در این مناطق نوجوانان از مشتریان دائم و مشتاق کتابخانه های عمومی هستند و بیشتر کتاب های کلاسیک مدرسه خود را از کتابخانه به امانت می گیرند.

با کلیک کردن بر روی نقشه می توانید از میزان محبوبیت کتاب ها در محله های مختلف آگاه شده و در صورت تمایل یکی از این کتابها را برای امانت گرفتن رزرو کنید.